11.2.12

Reedesed mõtted

Põhimõtteliselt töövaba päev. niisiis puhas lust ja lillepidu, mis sedakorda väljendus sõidus Tartusse, kuhu mind mingil põhjusel oli kutsutud ajakirja Akadeemia piduseminarile. Ma ei ole vististi õige tükk aega bussiga Tartusse sõitnud või on buss teist teed pidi linna sisenenud, aga üllatusega märkasin, et Ilmatsalu tänavale on tekkinud lausa kaks poodi, nii Maxima kui suur Selver. Kunagistel ammustel aegadel oli ainuke toiduga seotud lähedane asutus üks putka seal viieteeristis... ajad on ikka muutunud... Muidugi, nii need poed kui ka raudteesilla juures märgatud suur Konsum võivad ju olla juba tükk aega olemas, aga ega ma sinnapoole pole juba aastaid enam sattunud ja nähtavasti bussist alati ei pane tähele... Tavapäraselt tegin ka pisikese jalutuskäigu kesklinna kandis, kus muutusi oli oluliselt vähem. Toomemäe auk oli ikka samal kohal ja puha :-) (kui ma õigesti mäletan, aitasin nii aastat veerandsada tagasi arheoloogilistel kaevamistel ka ise sellele alguse panna ja nii on ta sinna jäänud. Uus oli mu pilgule Poe tänava algusse paigatatud piire-kiri "Kaubahoov". Nojah, kunagisest uhkest Kaubahoovist (mida mu silmad muidugi pole näinud) on küll kuidagi sümboolsena asendusainena olemas ainult R-kiosk ja peldik... mõneti sümboolsena nood alasti mehikesed just suundumas sinna peldiku poole... (kelle peas ma küll fooliummütse ei näinud, mis sinna täna olla mõneks ajaks tekkinud). Seevastu sain ehmatuse osaliseks, kui kaubamaja juures teed ületama asutasin: seda saatis selline heli, et tahes-tahtmata vaatasin ootavalt ringi, et kus nüüd see turvamees on, kes väravatest pätsatud kaubaga läbiminejale järele tõttab...

Piduseminar ise toimus mu jaoks samuti uues Ahhaa hoones, mille ukse ette küll olid jäetud alles jupikesed varem seal tühjana seisnud ja mu nooruspõlves turutaguse parmottide paradiisi maine omandanud punaka hoone seinast. Seminarist endast pole palju midagi rääkida: mitte sellepärast, et see igav või midagi oleks olnud, aga sellistel üritustel tuleb kohal olla, et neist aimu saada. Põgusa tutvustuse võib leida näiteks siit. See oli hea, et vähemalt pooled esinejad olid pidanud vajalikuks oma kuldauhinna võitnud töö lühida kordamise asemel kõnelda "külgneval teemal". Pärastine mitte väga pikk oleng oli, nagu ikka, mõõduka suhtlemise tribüün. Paraku on mu sidemed Tartuga või vähemalt selle osaga Tartust, kes seal kohal viibis, üsna põgusaks jäänud, aga noh, nii see kui ka ülejäänud Tallinnasse tagasisõiduni jäänud aeg said siiski täidetud ka muuga kui omaenese naba imetlemisega...


Loetud: [digi] veebruar 2012
Vaadatud: mitte muhvigi

Ilmunud tõlked:
S. Sadek. Islamistlik kevad Egiptuses (Diplomaatia 1/2, 2012)
M. Weiss. Mis ootab Süüriat pärast Assadit? (Diplomaatia 1/2, 2012)
A. Zand, K. Koivunen. Iraagi habras konföderatsioon (Diplomaatia 1/2, 2012)

No comments:

Post a Comment