19.8.10

Kolmabased mõtted

Tavaline tööpäev, mida lõhkusin veidi pisikese väljaskäiguga. Nimelt mingil seletamatul põhjusel ei piisa kirjastustele, kui ma neile lõpuks tõlke esitan, vaid nad tahavad ka originaali tagasi, väidetavalt selleks, et tõlget originaaliga võrrelda. Hästi ma seda ei mõista, sest loomulikult on ju mu tõlked hiilgavad ja veatud ja nii edasi, aga noh, ma olen lahke inimene ja kui nad seda nii väga soovivad, siis miks mitte, pealegi annab see hea võimaluse selgitada, kas vahepealsetel kuudel on maailmas väljaspool mu korterit midagi ka muutunud. Nagu ikka, kõik oli sama. Vähemalt oli ilm hea - kuigi palavus on endiselt tappev, tibutas siiski vahelduva eduga midagi märga taevast alla, mis veidi tasakaalustas kuumust.

Newsweekis oli Nemtsova Anna sulest kurb lugu sellest, kuidas Abhaasia iseseisvus on osutunud tagasihoidlikult öeldes illusiooniks: venelased talitavad seal üsna omapäi, ostes kokku maad ja kinnisvara ja nii edasi. On ju selge, et neist kahest "äsja iseseisvunud" riigist on Lõuna-Osseetia puhas ripats, aga Abhaasia puhul oleks tahtnud siiski loota, et neil õnnestub ka tegelikult nii pooliseseisev olla ja ehk isegi oma rippumatust tasapisi suurendada. Mingid rahulolematuse noodid on ka artiklis ära märgitud, aga üldpilt jäi selle põhjal ikka päris masendav. Mis muidugi ei tähenda, et see artikkel tingimata kogu tõde esindaks, aga et ma jälgin üsna palju selle piirkonna igapäevaseidki uudiseid, siis kuigi palju see ei erine ka sellest muljest, mis mul on varem tekkinud. Millest on ausalt öeldes kahju, sest Abhaasial oleks küllaga põhjust ja võimalusi olla selline pisike ja võib-olla isegi suhteliselt jõukas riik...


Loetud: Vikerkaar 7-8/2010
Vaadatud: Kung Pow: rusikad käiku (TV6)

No comments:

Post a Comment