18.3.14

Esmabased mõtted

Tänasesse päeva tõid vaheldust ja elevust kaks sündmust, millest esimene oli üks väljaskäik sihiga külastada tasapisi kunagise porilägase poolmuruplatsi asemel juba harjumuspäraseks muutuma hakkava Solarise klaaskiiskava keskuse Apollo raamatupoes toimuvat raamatuesitlust. Esitles raamatut Laari Mart, kelle puhul jääb vaid üle imestada tema töövõimet: isegi kui olud pole ehk kõige soodsamad ja kaasa aitavamad, suudab ta ikka produtseerida meeletus koguses huvitavat teksti. Sedakorda siis raamatu 2008. aasta Gruusia sõjast pealkirjaga "Impeeriumi vastulöök". Põgusalt sirvides jäi mulje, et tegu on vähemalt heal tasemel publitsistikaga, kui mitte parema ja väärikamagi teosega (nojah, päris ajalugu klassikalises ja teaduslikus mõttes on ehk nii värske sündmuse kohta isegi raske või vaat et võimatu kirjutada, aga tundus, et selle nimel on igatahes pingutatud). Siiski jäi samamoodi juba sel põgusal sirvimisel kurvastaval kombel silma mõningaid kirja- ja küljendusvigu (võib-olla ka kaheldavaid koha- ja isikunimede transkriptsioone, aga nende osas ei julge midagi täpsemalt arvata praegu). Igatahes on kindlasti tunnustamist väärt, et sellistest olulistest, kogu maailma puudutavatest sündmustest kirjutatakse ka maakeeli kohalike autorite poolt, mitte ei pea teavet nagu rosinaid saia seest mööda maailma ja võõrkeeli kokku ajama (millega ei taha ma sugugi öelda, et seda ei võiks teha, täienduseks näiteks ka parima tahtmise juures alati vaid teatavat osa võimalikust teabest sisaldavatele üksikteostele). Raamatusse autori pookstave küsides selgus vestluses, et Laari Mardi kirjutamistuhin pole kaugeltki möödas (mida olnuks ka põhjendamatu arvata) ja et tal on kavas kirjutada midagi ühel ka mulle väga põneval teemal (mida ma oma ajaveebiski olen õige põgusalt käsitlenud). Aga jäägu see siin sõnaselgelt välja ütlemata, eks see ole näha, kas see kavatsus teoks saab ja millal.

Muidugi ei olnud võimalik raamatukauplusse sattudes, et ma sealt ainult esitletava raamatuga välja tuleksin (ja ega ma seekord ka nii hirmsasti ei püüdnud seda tungi vaos ja all hoida), nii et olgu siin siis ka ära mainitud tänane täiendus kodusesse raamatukokku:


Teine tänase päeva erutav sündmus oli peidus postkastis. Jah, ma ei mäletagi enam, millal - kui kõrvale jätta "personaalsed", otse mu korterile, kelle eestkostjana ma olen ennast juba lausa tundma hakanud, suunatud kirjad - sain otseselt mulle adresseeritud ja veel pealegi käsitsi kirjutatud kirja. Nojah, täpsemalt isegi postkaardi - ja see on veel haruldasem, viimane selline saabus vist poolteistkümmend aastat tagasi! Saatjaks üks tuttav inimene, kes parajasti Poolas viibib: nähtavasti on see just selline koht, kus saab pähe tulla nii hull mõte hakata postkaarti saatma :-) Igatahes olin ma selle üle üliväga rõõmus.


Loetud: M. Laar. Impeeriumi vastulöök
Vaadatud: Elavad surnud (Fox), Labürint (Sony Entertainment), Välisilm (ETV), Afganistan - kättemaksu hind (ETV), Elas kord Imedemaal (Sony Entertainment)

No comments:

Post a Comment