3.7.12

Esmabased mõtted

Tavaline esmaspäev, see tähendab tarkvara tõlkimisele pühendatud päev. Taas möödus see KDE tähe all ja taas arendusharus. Lisaks muudele vahepeale juurde tekkinud tõlkimata või ülevaatamist vajavatele stringidele võtsin julguse kokku ja asusin ka ühe uue asja kallale. Milleks on kõnetuvastuse, hääljuhtimise ja muu sellisega tegelev terve rakenduste ja alamrakenduste pakett simon, mis mõne aja eest samuti KDE lahke tiiva alla kolis. See osa, millega ma täna kokku puutusin, oli suhteliselt lihtne, aga ma nägin ka juba juttu kõnemudelitest ja muust sellisest, mis nähtavasti kisuks mu peast lausa kihlude kaupa halle juukseid, kui neid seal vaid oleks ... Nojah, teisalt on rakenduste kasutajaliidese poole pealt KDE tõlkimine lõpule lähenemas, mis muidugi tähendabki seda, et nüüd tuleb ette võtta ka asjad, millest ma seni hoidunud olen. Ühtlasi mõistagi kasvab lausa eksponentsiaalselt ka ebakompetentsuse tase, aga võib-olla ma suudan seda siiski osavalt varjata :-)

Täna jäi silme ette ka see, et Autorihüvitusfond on järjekordselt jõudnud rahajagamiseni. Lugejad on oma otsuse teinud ja AHF nende arvamuse kokku kogunud ja ära hinnanud. Minu osaks langes 60 euro ringis, mis loomulikult pole kuigi palju, aga teiselt poolt rõõmustas siiski teadmine, et raamatuid, mida ma olen tõlkinud, on laenutatud ligemale 2500 korda - et mul on neid tõlgitud raamatuid arvel peaaegu 50, siis teeb see keskmiselt iga raamatu kohta umbes 50 laenutust, mis mu meelest ei ole kohe üldse halb tulemus.


Loetud: Vikerkaar 6/2012
Vaadatud. Grace'i päästmine (TV3), Doktor Who (Yle2), Meedium (Kanal2)

Tarkvaratõlked: KDE arendusharu

No comments:

Post a Comment