3.8.12

Neljabased mõtted

Tavaline tööpäev, millesse lõikus õige ebatavalisi hetki. Et oli kuu esimene neljapäev, mil tavapäraselt käib koos nõndanimetatud Mageia sõprade seltskond, seadsin täna usinalt ja ootusrikkalt sammud Buffalo pubisse. Pani natuke imestama, et kedagi veel kohal polnud, aga murelikuks jäin siis, kui esimene õlleklaas oli poole peal ja ikka veel kedagi ei olnud. Väike kõne ühele muidu püsikohalviibijale selgitas, et päeva-paari eest oli peetud paremaks üritus ära jätta, sest tervelt kahel inimesel oli kohalejõudmine problemaatiline. Kuna mul pärast viimast uuendust paraku Skype korralikult enam ei tööta ja muid kanaleid selle teabe vahendamiseks ei kasutatud, ei saanudki ma sellest teada. Nii et esimene ebatavaline hetk: olla esimesena ja üksinda kohal kohtumisel, kuhu ma tavaliselt jõuan viimasena või üldse mitte ... Kõnetatu oli siiski nii lahke ja et ta elab üsna lähedal, liitus minuga mõneks ajaks kõrtsis, kuid pidi peagi lahkuma, sest otsekui Saku õllereklaamis tuli töö talle kõrtsigi järele ...

Mis viis ka minu lahkumiseni ja sellega seoses teise ebatavalise hetkeni, nimelt selleni, et kuigi oli kuu esimene neljapäev, sain ma täna, küll napi hilinemisega, osaleda Mageia tõlkemeeskondade esindajate IRC-kohtumisel. Ei saa öelda, et sellel oleks midagi põhjapanevat juhtunud, rohkem oli tegu mitmete valukohtade ja probleemide arutamisega, mis, tahaks väga loota, peagi ka lahenevad - ehkki mõnedki asjad võivad vinduma jääda, nagu on näiteks seni jäänud uue veebitõlkekeskkonna ülesseadmine või wiki (hõlpsamal moel) tõlgitavaks muutmine (peamiselt seisavad need selle kivi taga, olen ma aru saanud, et tõlkijate seas ei ole inimesi, kes oskaksid ise hästi nii-ütelda arendustegevust ehk teisisõnu pakendamist ja muud sellist, mida just ongi vaja keskkondade ülesseadmiseks). Igatahes huviline võib leida kohtumise kokkuvõtte siit ja täieliku üleskirjutuse siit.

Täna jäi silma üks äärmiselt rõõmustav uudis: nimelt hakkavat üle teab kui pika aja ETV taas tegema kirjandussaadet - päris kirjandussaadet, mitte lihtsalt mingit kaheminutilist luuletuste ettelugemist või midagi. Nojah, võis aru saada, et see tuleb küll seniste kultuurisaadet arvel, aga hea seegi. Saatejuhiks Juure Mart, kes nii mulle kui ka usutavasti enamikule on rohkem tuntud humoristina, aga kes, nagu ma olen tema mõningatest sõnavõttudest tähele pannud, suudab erinevalt näiteks minust päris operatiivselt ka eesti keeles ilmuvat kirjasõna lugeda. Jutt on tal hea ja telekogemus ka olemas, nii et võib ehk oodata, et ka see saade tuleb päris hea.

Õhtupoole tuli ka üks kurvastav uudis: surnud on tunnustatud ja väga hea sõjaajaloolane Keegani John (üks järelehüüdeid näiteks tema "koduajalehes" The Telegraph). Tema seisukohad võisid ehk mõnikord olla veidi julged, et mitte öelda vaieldavad, aga igatahes oli ta oma töödes ja tegemistes väga põhjalik ja ka päris hea sulega, nii et nii vähe, kui ma tema teoseid või kirjutisi olen sattunud lugema, oli see alati nautimisväärne elamus.

Loetud. Vikerkaar 7-8/2012
Vaadatud. Salajane ladu 13 (Universal), Eureka (TV6)

No comments:

Post a Comment