16.1.10

Reedesed mõtted

Tavaline tööpäev. Tundub, et inimesed on pea kuu aega kestnud letargiast nüüd lõpuks üles ärganud: täna tuli lausa kaks tööpakkumist, mõlemad sellised, millest oleks olnud lausa kahju ära öelda - ja ma ei öelnudki, sest õnneks on need suhteliselt väikese mahuga, võttes kõige rohkem mõne päeva aega, aga see-eest just sellised, mis mu eneseteadvust kõditavad - ja see ongi ju kõige tähtsam :-)

Maaleht avaldas täna pisikese järjeloo hiljaaegu olnud metsloomade järglaste nimede loole (mida ma põgusalt mainisin ühes varasemas sissekandes), keskendudes sedakorda koduloomadele. Midagi iseäralikku selles ei olnud, küll aga pani tõsiselt imestama väide, et inimesed olla nii linnastunud, et neidki enam ei tea. Võib-olla olen ma siis liiga maalt ja hobusega, aga ma ei ole nagu küll täheldanud, et kui üldse keegi oinast-jäära või muid selliseid nimetusi kasutab, et see oleks siis valesti... aga võib-olla ma pole siis "õiges" seltskonnas viibinud... Küll olid vähemalt mulle võõrad "lehmik" ja "pullik": vahest on need tõesti kasutuselgi, aga ma pole neid seni silmanud-kuulnud või vähemalt fikseerinud.

Tänane Sirp oli (koos lisadega) paks ja väga huvitav. Nojah, õigemini olid huvitavad ainult Sirbi esimesed leheküljed, mis sedakorda olid pühendatud ajaloole, aga ega tavaliselt mu jaoks palju muud huvitavat tagapool ka leidu (harva siiski, aga need on pigem erandid...). Eriliselt huvitav oli intervjuu Seppo Zetterbergiga, aga vähemalt sama huvipakkuv oli lugeda intervjuud Eesti Mälu Instituudi ühe juhi Toomas Hiioga, kes päris osavalt pareeris "kiusliku ajakirjaniku" küsimusi, ning Eero Medijaineni skeptilist või vahest lausa sapist arvamust sellise asutuse kohta üldse.

Loetud: Sirp 15.01.2010, Akadeemia 1/2010
Vaadatud: NCIS: Kriminalistid (TV3)

Ilmunud tõlked: Jeroen Bult: süüdi pole ainult Island (Postimees, 15.01.2010)

No comments:

Post a Comment