29.4.11

Neljabased mõtted

Tavaline tööpäev, millesse taas lõi oma kirve sisse tung reaalsusest irduda ja linna peale minna, sedakorda siis vastselt ilmunud Dante "Põrgu" esitlusele. Et see toimus Tallinna ülikoolis, tõi juba ette muremõtteid ja kohale jõudes selgus, et neil on ka alust: orienteerumine sealses hoonetekompleksis on üks õige keeruline teadus (huvitav, kas selle eest seal ka ainepunkte jagatakse?), mitte küll ilmvõimatu isegi inimesele, kes seal haruharva käib, aga siiski korralikku vaimset pingutust nõudev tegevus. Aga igatahes kohale ma jõudsin ja võib öelda, et "sõin ja jõin seal minagi" (varast kellaaega arvestades küll pigem ainult jõin, aga see selleks...) Samuti sai omandatud nii esitletud Dante kui ka üks teine raamat, mis olgu siis siin ära mainitud:


Õieti oleks ma küll tahtnud Dantet saada nii pehme- kui kõvaköitelisena, raamatuhull, nagu ma olen, aga paraku jõuti viimased enne läbi müüa, kui ma enda eelnevat rumalust kirudes olin rahahankimise operatsioonilt tagasi jõudnud... Eks siis tuleb kunagi hiljem soetada. Nägin esitlusel ka mitmeid tuttavaid, mis vististi tõlkeraamatute esitlemisel tõlkija puhul on lausa paratamatu, aga nende seas ka üht kursavenda, keda poleks väga osanudki seal kohata ja kellega sai pikalt kõikvõimalikest asjadest pajatatud. Hästi veedetud pärastlõuna, võiks selle kõige kohta öelda.

Täna nägi ilmavalgust ka paari päeva eest ilmunud Mageia teise beetaväljaande Live CD versioon, mis loodetavasti laiendab testijate või ka lihtsalt huvi pärast proovijate ringi veelgi. Jah, paraku see esimene pääsuke on ilma eesti keele toeta (eelkõige mahupiirangute tõtti), aga lubaduste kohaselt tulevad edaspidi ka Live CD-d mitmes variandis, nii et on lootust saada ka eestikeelne variant.

Loetud: M. Foucault. Teadmine, võim, subjekt
Vaadatud. Pilvede all (Kanal2), Surnute maa (Kanal2)

No comments:

Post a Comment