6.3.13

Teisibased mõtted

Tavaline tööpäev, millesse tõi vaheldust ühelt poolt veel ühe artikli tõlkimine Postimehe hüvanguks ja teiselt poolt üks väljaskäik, mille eesmärk oli ühelt poolt näha üle õige mitme aasta üht vana tuttavat ja teiselt poolt kuulata samuse tuttava ja teistegi tarka juttu. Et mitte pikalt keerutada, siis toimus üritus Lennusadamas, kandis nime Merefoorum ning seal kõnelesid Kallase Jüri ja Kalveti Mart merega seotud ulmekirjandusest ja kõigest, mis selle ümber, ees ja taga.

Lennusadam tundus olevat lahe koht - õieti on mul olnud juba tükk aega, sealse Meremuuseumi filiaali avamise ajast saadik, plaan seda külastada, aga seni pole see kena plaan teostunud ega teostunud õieti tänagi, sest väljapanekut kui sellist ma lausa teadlikult vaatama ei kippunud, aega oli selleks liiga napilt -, aga üks häda on nende mitmesuguste uute lahedate kohtadega: ligipääs neile on õige vaevaline. Täna oli selline üsna hea ilm, mis muutis jalutamise (nojah, minu puhul küll kiirkõnni, kuivõrd ma olin selgelt hilinemas) sinna vähest vaeva nõudvaks, aga halvema ilma korral võib too kultuurikilomeetri nime kandev tee olla, tundub, päris raske püsivalt vertikaali jäädes läbida. Ja noh, moodsa aja mugav inimene sooviks muidugi pigem saada võimalust pealinnas palju propageeritava, vaat et lausa pealesurutava ühistranspordiga natukenegi lähemale saada ...

Aga see selleks, usutavasti on suvel sealkandis siiski palju etem jalutada (milline kogemus mul mõne aasta tagant seoses ühe Patareis korraldatud punkkontserdiga ka põgusalt on). Ettekanded mõlema mehe suust olid, nagu oodata ja nagu ikka, teaberohked ja põnevad (mitte asjata ei kutsuta Jyrkat ja ei nimeta ta ennast juba isegi "ulmeguruks" :-) - tõepoolest, ta teab ikka kohutavalt palju ulmekirjandusest ja sellega haakuvast). Ma ei hakka siin pikemalt neist ettekannetest ning hiljem esinejatele esitatud küsimustest ja nende antud vastustest kirjutama: kohal oli ka mees, kes võttis ürituse videokaameraga üles, nii et võib-olla saab millalgi anda lingi olgu siis videole või vähemalt ettekannetele kirjalikul kujul. Igatahes vähemalt mulle oli hea ja õpetlik kuulata ajaloolist ülevaadet merest ja merelistest teemadest ulmekirjanduses, nii mitmesugust teavet Verne'i Julesi Nautiluse-jutuga seoses kui ka hilisemast ajast; muu hulgas huvitavaid võrdlusi mereteema ülekandumisest, mille näiteks võib olla Clarke'i Arthuri "A Fall of Moondust", mis, nojah, tõepoolest on ju nagu merepäästelugu, ainult et vett ei ole kuskil, vaid pelk kuutolm ... Ja selliseid pisikesi teadmispudemeid oli mõistagi palju rohkem, minu jaoks parimal juhul kuuldud, aga sugugi mitte alati mäletatud või teadvustatud.


Loetud: TM Kodu ja ehitus 3/2013
Vaadatud: Muna (ETV), Alcatraz (Kanal2), Euroopa jalgpalli meistrite liiga: Dortmundi Borussia - Donetski Šahtar (TV6)

No comments:

Post a Comment