26.7.09

Laubased mõtted

Kui juba KDE oma 4.3 väljalaset nädala võrra edasi lükkas, tuleb seda ka ära kasutada, leidsin täna ning asusingi lõpule viima eelmise nädalavahetuse tõlkimismaratoni. Suhteliselt samas tempos tundub kulgevat, nii et võib-olla - aga siiski ainult võib-olla - õnnestub isegi mängude käsiraamatud ära tõlgitud saada. Igatahes nii või teisiti saab suure sammu edasi.

See mõne kuu eest välja vahetatud uks on ikka väga petlik asi - kui keegi sellele koputab, siis enamasti tundub, nagu oleks naabri uksele koputatud. Ja tavaliselt kipubki nii olema. Aga ma olen siiski iga kord usinalt vaatama läinud ja täna ei pidanud pettuma. Vanema olekuga naisterahvas ootas kannatlikult mu ilmumist, et üle anda SERKi raamatupakk. Olgu siis ka ära nimetatud paki sisu:

- Faatum. Eesti tee hävingule
- Kodu-uurija teejuht
- David Vseviov. Aja vaimud

Raamatutega oli täna kokkupuutumist veelgi. Nimelt oli Sash Uusjärv kirjutanud Varraku raamatublogisse päris kena ülevaate noorsoo-ulmekirjandusest, seda siis maailma mastaabis. Igatahes silmaringi laiendav lugemine kindlasti, vähemalt mulle, sest ma ei tea(dnud) sellest just kuigi palju ja veel vähem olen lugenud. (Üks põhjus on kindlasti ka see, et nagu Sashgi osutab, on tubli ports sellest, nojah, võib-olla mitte just saast, aga vähemalt üsna väheväärtuslik - ja ma üldiselt eelistan hankida raamatuid, mille puhul võib loota ikka ka lugemiselamusele. Kuigi alati see ei õnnestu, eks raamatu ostmine ole ju ikka mingil määral selle põrsa vingumise kuulmine, kes kotist välja tahab pääseda ja välja tahavad nad pääseda ju kõik, olgu siis kenad põssad või asja eest kotti topitud...) Aga Sashi asjatundlik ülevaade abiks, võib isegi hakata mõtlema mõningate asjade tellimise peale.

Samuti sai täna päeva alustuseks korda tehtud Mandriva tõlked. Seal olid küll ainult üksikud tõlkimist/ülevaatamist vajavad sõned, sest kui ka mingeid muutusi tuleb, siis need tehakse tavapäraselt ikka suhteliselt väljalaskeajale lähemal juba, mitte alles alfaseisundis, kus 2010 praegu asub. Seal on ka muidugi üks suur töö tegema, nimelt tarkvarapakettide kirjeldused, need, mida võib näha tarkvarahalduris. Midagi on seal olemas, aga väga suur osa on siiski veel puudu. Siiski on see suhteliselt väiksema prioriteediga probleem, vähemalt minu jaoks, nii et eks vaatab, kas leiab millalgi aega neid paremaks saada või mitte.

Loetud: Akadeemia 5/2009
Vaadatud: Kristuse viimane kiusatus (TV3)

No comments:

Post a Comment