5.6.11

Laubased mõtted

Väga vähese ehk peaaegu olematu tööpanusega päev, mis möödus valdavalt lõbu ja lusti ja lillepeo tähe all. algas päev hea osaga ehk osalemisega mälumängu maailmameistrivõistlustel (just, on ka selliseid musugustele hälvikutele mõeldud võistlused olemas!). Otsus osaleda tuli mõningaste kõhklustega, peamiselt seepärast, et omal ajal Eestis võisteldes leidsin ühel hetkel, et asi muutub mõttetuks: oli enam-vähem kindel, millisele kohale ma platseerun, ja sama kindel oli ka see, et need kohad, mis mul nõrgad olid, ei saa ka kunagi tugevaks, tõenäoliselt isegi mitte tugevamaks (täiesti positiivselt kindel, et ma ei hakkagi kunagi teadma 1960. aastate 17-kordset krossimeistrit ega vapustavaid linnavaateid maalinud Valga kohalikku kunstnikku või midagi muud sellist :-) ). MM oli siiski teistsugune: ülemaailmse pilguga vaadates tõenäoliselt tegelikult samasuguseid küsimusi täis, aga siiski mitte Kohtla-Nõmme, vaid pigem riikide, piirkondade või lausa mandrite tasandil, mis vähemalt minu seisukohalt on tunduvalt perspektiivsem. Ma olin tegelikult ka ise väga üllatunud, kui eduliselt mul läks: 18. koht, kui ma õigesti kokku lugesin, siis 75 võistleja seas. Seda siis Eestis - maailma tulemused pole veel saabunud. Aga et mu eeldused olid väga madalad, pigem arvamuse kanti, et ma olen kuskil viimase kümnendiku seas, siis see tõstis enesehinnangut päris kõvasti. Rääkimata sellest, et erinevalt omaaegsetest Eesti võistlustest jäid siin kohe silma mitmed asjad, mille osas ma võiksin ja saaksin oma teadmisi parandada ja edendada. Isegi täna oleks võinud väga hea õnne korral, kui kõik asjad, mida ma potentsiaalselt tean või mis isegi peast põgusalt läbi käisid, oleksid ka kirja saanud, võinud jõuda ehk ise 100 punktini välja. Nojah, selleks peaks muidugi veidi enesetäiendust tegema, mis mul tegelikult on ka sõltumata MM-ist kavas olnud... Aga eks näeb, praegu igatahes tekkis kihu ka järgmisel aastal osaleda.

Lühiajalise kodusviibimise ja põgusa töötamise järel oligi aeg võtta ette teine tänase päeva tähtsündmus, milleks oli vastilmunud uue Linuxi distributsiooni Mageia väljalaske tähistamine. See toimus mõnusas tenniseväljaku kohvikus (tuntud ka kui Laari kohvik, kuigi nimi väidetavalt on teisel sootuks Mosaiik), kus teisel korrusel oli kena võimalus ka vajalikke elemente meie üritusest suhteliselt suurele teleriekraanile ette manada. Ligemale tosin kohalolnut olid valdavalt varem Mandriva ja ka Mageia eelväljalasetega kokku puutunud, üks neist isegi Eesti seisukohalt suure teenena sinna sisse task-esteid nime kandva tarkvarakomplekti tekitanud, mis tagab või vähemalt peaks tagama valutu ID-kaardi kasutamise. Mõneti isegi üllatavalt kulges sellistele üritustele iseloomulik uue süsteemi paigaldamise demonstreerimine väga valutult: õnnestus nii uuendamine Mandriva 2010.0 pealt (mis vähemalt ametlikult ei kuulugi uuendamiseks toetatud versioonide hulka) kui ka paigaldamised nii Live CD kui ka DVD pealt. Ainukese probleemi tekitas kohati kaduma kippuv või äärmiselt aeglaseks muutuv Wi-Fi ühendus, aga ilmselt oli see ka paratamatu - võib-olla oleks pidanud sellise ürituse jaoks ka korraldajate poolt midagi tegema, et tagada parem võrguühendus. Aga väga see ka ei takistanud, osavad sõrmed, mis sinna olid kokku kogunenud, said igast hädast üle ja ka need inimesed, kelle jaoks Mageia oli midagi uut, millest nad vaid kuulnud olid, tundusid olevat meeldivalt üllatunud, et kõik nii hästi sujus. Väga kena oli ka spetsiaalselt ürituseks valmistatud tort kirjaga "Mageia 4" (ilmselt oli tellimuse kirjapaneja midagi valesti kuulnud või aru saanud, sest tegelikult oli ju väljalase, mida me tähistasime, Mageia 1 - aga võimalik ka, et keegi tellimuse edastamise lülis ei tabanud täpselt ära, millega on tegemist... Mageia on ju kena tütarlapse nimi ka kindlasti :-) ). Lisaks oli üritust korraldanud Jaanus lasknud valmistada mõned Mageia sümboolikaga särgid ja kruusid, mis eriti väärikatele isikutele ehk siis neile, kes on Mageia arengule vahetult kaasa aidanud, seal ka üle anti, sealhulgas siinkirjutajale, kelle panuseks on olnud Mageia võimalikult hea eestindamine. Olgu allpool ka saadud hea-parem ära näidatud:

Mageia särk ja kruus

Loetud: TM Kodu ja ehitus 5/2011
Vaadatud: Primeval (Pro7)

No comments:

Post a Comment