10.1.11

Pühabased mõtted

Tavaline tööpäev, mida küll mõnevõrra kärpis poolteise artikli tõlkimine Postimehele ning veel enam ema külaskäik. Selle viimasega kaasnesid lisaks kõigele muule heale ja paremale, mida emmesüda oma kallile pojukesele pühabase päeva rõõmuküllasemaks ja kõhtutäitvamaks kujundamiseks heaks ja veel paremaks oli arvanud pidada, ka paar ristsõna, mis veidi veelgi vähendasid töötamisele kulutada olevat aega. Ristsõnade puhul oli huvitav jälgida uusi auhindu: omajagu neist on muidugi esemelised, nii et "krooniajastu" omadega võrdlemine pole just väga mõttekas, aga rahaliste puhul oli hea näha, et pigem on auhinnad pisut suurenenud - kus varem oli 1500 krooni, on nüüd 100 eurot; kuigi samas võib ka öelda, et mõned auhinnad olid veidi vähenenud, näiteks varasema 500 krooni asemel oli nüüd 30 eurot. Aga eks see ole ilmselt ümardamise mõju - ma kujutan küll ette, kuidas toimetustesiseselt suurivaevu tõsist nägu säilitades tehti ettepanekuid määrata auhindadeks ikka korrektsed ekvivalendid, näiteks 98 eurot ja 68 senti või midagi sellist, aga õnneks ei paista otsustajad olevat siiski liimile läinud :-)

Oma osa reaalsele töötamisele kuluva aja kärpimises võttis täna televiisor, kust, oh ilmadema imet, võis näha üht mu elus väga olulisel kohal seisnud etendust, nimelt "Skangpoomijad" (võimalik vaadata ka veebis). See kuulub üldse viimaste etenduste hulka, mida ma teatris olen käinud vaatamas (mitte et ma ka enne seda oleks olnud väga aktiivne teatrikülastaja), ja kindlasti oli see üks neid sündmusi, mis pani mind tõsisemalt mõtlema keele ja maailma ja asjade üle, nii et mingis mõttes võin ma oma praeguse eksistentsi eest muu hulgas ka just sellele etendusele tänulik olla. Ja ma julgeks öelda, et televiisorist paarkümmend aastat hiljem vaadatuna ei olnud emotsioon võib-olla mitte päris sama (kuidas tegelikult saakski - aega on loendamatute liivaterakeste ja mudakuulikestena aina enam ja enam unustusse merre kandunud ja ega ma isegi pole enam samasugune ei teolt, näolt ega mõttelt), aga väga lähedane kindlasti. Sellele lisandus õhtupooliku filmielamusena üsna omapärase ja huvitava jumala/üleloomuliku olendi kontseptsiooniga "Hancock", nii et päeva kokku võttes võib küll julgelt öelda, et ühe pühapäeva kohta maru emotsionaalne päevake oli.

Loetud: Akadeemia 1/2011
Vaadatud: Skangpoomijad (ETV2), Hancock (Pro7)

No comments:

Post a Comment