15.6.09

Pühabased mõtted

Niisiis, täna sai tõlke põhitekst lõpuks ometi läbi! Bibliograafia ja muud värgid võtavad veel vahest päeva (ehk siis ülehomse), siis veel paranduste sisseviimine ka ehk kuni päeva ja lõpuks registri kokkupanek (njah, see on ajaliselt tundmatu suurus, mis ikka kipub pikemaks venima, kui vähegi arvata oskaks...) ning võibki raamatu üle anda - "kõigest" aastase hilinemisega... :-)

Pühapäevale kohaselt käis ema külas ja oli õige elav, ilmselgelt kõigi mõtetega juba jaanipäeva juures. Nojah, sellele eelnevalt kavatseb ta muidugi ikka ja jälle "künda ja külvata", aga ega seda tungi temast välja ei saagi. Igatahes tundus ta olevat rahul, et ma eile talle seda genealoogiasaiti tutvustasin, kuigi kurtis, et tal on ikka (inglise keelest) arusaamisega raskusi, samas paistis talle väga meeldivat sealne sugupuude ülesehitus ja muu selline. See on hää.

Ain oli täna näinud suurt vaeva ja hekseldanud mu "irisemised" läbi, väites lõpuks, et tal on veel vaid üheksa minu kirja, mis vajavad täpsemat uurimist. Nüüd on siis pall minu väravas - mul tuleb need paarsada kirja läbi uurida, et tema väidet paranduste tegemise või "irisemiste" asjakohatuse kohta verifitseerida või leida, et ta siiski on midagi kahe silma vahele jätnud (mis, paraku, ei tundu kuigi usutav). Njah, võib-olla võtan pärast raamatu üleandmist siis spetsiaalselt selleks päeva...

Õhtupoolikul vaatasin Pro7 pealt "Pöidlaküüdi reisijuhti galaktikas". Ma olen seda küll juba kaks korda näinud, aga see on ikka nii hea asi, et ka kolmas kord oli puhas nauding. Ka raamatut olen kaks korda lugenud, vahest peaks sellegi kolmandat korda üle lugema, sest raamat on kahtlemata veel parem - terve hulk lahedaid keelelisi nüansse jääb filmis tahes tahtmata kajastamata. Pealegi on see raamat lisaks niisama meeldimisele veel ka eriline - ikkagi just selle järgi ma omal ajal inglise keelt ju omandama hakkasingi!

Loetud: Akadeemia8/2008, Akadeemia 9/2008
Vaadatud: Per Anhalter durch die Galaxis (Pro7)

No comments:

Post a Comment