20.10.10

Esmabased mõtted

Tavaline esmaspäev elik tarkvara tõlkimise päev, mis kulges muude huvipakkuvate arengute puududes endiselt edasi KDE varal. Natuke nägin vaeva stabiilse haru kallal, kuhu kasutajaliidese osas oli ilmunud paar uut sõnet, samuti dokumentatsiooni kallal, mis siiski jäi lõplikult valmis saamata. Leidsin ometi, et stabiilse haru kallal on ilmselt veidi mõttekam vaeva näha ja see täielikult korda teha, sest kui samu asju teha arendusharus, siis ma ilmselt puhtalt laiskusest ei viitsiks hakata neid tagasi stabiilsesse harru kopeerima, aga stabiilse haru tõlkimisel on mul Lokalize kenasti ära sätitud, nii et seal tõlgitu kandub edasi ka arendusharru. Arendusharus endas suutsin samuti natuke edasi jõuda, aga mitte väga palju paraku. Tubli osa vaeva kulus joonistamisrakenduse Krita peale (KOffice on peagi välja tulemas uue versiooniga), kuhu aina lisatakse uusi ja uusi joonistamisvõimalusi, mis kipuvad mu pisikest peakest väga segi ajama... Aga loodetavasti ma midagi väga nihu seal ei keeranud oma tõlgetega. Igatahes praegu tundub, et ma olen arendusharus tõlgetega üsna kenasti järje peal ja mingeid "hoogtööpäevakuid" vaja ei ole, mida ma veel mõne nädala eest pelgasin.

Kunagine töökaaslane Hansoni Raimu oli kirjutanud üsna sapise arvamuse eesti keelega äritsejate kohta - ja tundub, et täie õigusega. Vaatasin ka seda Keeletarga lehekülge ja ei leidnud sealt küll midagi, mis kas või kuidagi kutsuks neile raha eraldama. Kui mõningad keelelonked kõrvale jätta, mida ju niisuguse nimega ettevõtmine ei tohiks endale lubada, siis põhimõtteliselt paistab see lihtsalt olevat ÕS-ist suvalise sõna väljavalimine ja teele läkitamine. Nojah, lisaväärtusena veel samuti muidu avalikult kättesaadav rahvakalendri päev... Hind ei ole muidugi kallis, aasta peale kokku 20 eurot ei käi kindlasti kellelgi üle jõu, aga küsimus on pigem selles, et milleks üldse seda maksta? Aga nagu öeldakse, kui võimalik on raha teenida, siis tuleb ka seda teha (mille illustratsiooniks sobib kenasti ühe tuttava kaudu nähtud pilt) ja ma üldse ei imestaks, kui neile ka tekiks mingi kasutajaskond... Huvitav oleks siiski teada, kas tuleb ka kohtukaasus: Keeletarga kasutamistingimused keelavad rangelt ja täielikult päevasõna levitamise, aga vaene Raimu ilmselt ei olnud seda põhjalikult lugenud ja partsatas talle saadetud ülisalajase päevasõna välja... :-)


Loetud: Akadeemia 10/2010
Vaadatud: Tähevärav Atlantis (TV6), Välisilm (ETV), Kaks ja pool meest (Kanal2), Kelgukoerad (Kanal2), Fringe (Pro7)

No comments:

Post a Comment