20.4.12

Mageia 2 Beta 3 väljas


Ei ole tükk aega Mageia käekäigust kirjutanud, põhjuseks peamiselt asjaolu, et vahepealsete eelväljalasete puhul tekkis nii suuri probleeme Live-CD juures, et neid välja ei lastudki - ja täismahus DVD katsetamine on mu piiratud ressursside tõttu asi, milleks ma väga valmis ei ole.

Nüüd on aga neist muredest üle saadud ning kolmas ja viimane beetaväljalase ilmus üleeile kavandatust küll paar päeva hiljem, aga see-eest taas täiemahulisena, see tähendab ka Live-CD-na, mida ma ka kergelt katsetasin. Olgu ka ära öeldud, et konkreetne Live-CD, mida ma proovisin, oli KDE ja "Europe2" ehk siis see KDE töökeskkonnaga variant, mis sisaldab ka eestindust.

Kahtlemata kõige silmatorkavamad muutused on käivitamisel näidatava graafilise tausta ja ka töökeskkonna vaikimisi taustapildi muutus - minu arvates kenamaks, aga eks ilu ole igaühel endal silmis säramas. Välja näeb see selline:


Teine samuti silmatorkavam muudatus vähemalt KDE töökeskkonnas on vaikimisi uut laadi tegumiriba, tegelikult lausa uue paneeli kasutamine. Kui vana tüüpi paneelil asetusid rakendused tegumiribale kirja ja tillukest ikooni sisaldavate ristkülikutena, siis uuel on ainult ikoonid. Nagu ma olen aru saanud, on mõnes inimeses see muudatus rahulolematust tekitanud, aga selle väljavahetamine vana ja harjunu vastu ei ole ka eriline raketiteadus.

Eestindatud variandil on kenasti kaasas ka ID-kaardi toetus, see Eesti elanikele lakkamatut peavalu valmistav lisaomadus. Et mul parajasti ID-kaarti ei ole, ei saanud küll proovida, kuidas on selle äratundmise ja kasutamisega, aga et mul mobiil-ID siiski on, proovisin Digidoci kliendiga suvalist dokumenti allkirjastada ja see õnnestus väga kenasti. Ainuke hetkelist segadust tekitav asjaolu ilmnes pääsuloa hankimisel: kui valida salvestamise asemel avamine kliendis, siis jäi too kliendi aken veebilehitseja taha, mitte ei muutunud aktiivseks, oodates seal nukralt omaette ja üksinduses parooli sisestamist, aga ka selle väljaraalimine ei valmistanud märkimisväärseid raskusi.

Igatahes üldmulje oli väga hea ja annab lootust, et paari nädala pärast ilmavalgust nägev RC ning veel paar nädalat hiljem ilmuv ametlik väljalase tulevad tõesti töökindlad ja vaimustavad. Muu hulgas tundub, et käivitamise (ja ka seiskamise, mis on samuti mõnedele muret valmistanud) kiirus on tunduvalt suurenenud. Live-CD puhul on seda ehk raske hinnata, aga mu masinas olev arendusversioon (Cauldron) tuleb praegu üles igatahes vähem kui minutiga ja läheb kinni veel kiiremini, mis on kohe palju parem kui viimatine taaskäivitus, mille puhul käivitamine võttis oma kuus minutit aega, ja mõnevõrra parem ka varasema tavapärase poolteise-kahe minutiga võrreldes. Ent tundub, et mõnedki asjad pannakse taustal tasapisi üksteise järel tööle (mis on vististi systemd iseloomulik omadus), sest samal ajal on siiski pisut pikenenud KDE töökeskkonna täismahus käivitamine: keskkond ise tuleb küll kiireminigi ette, aga vähemalt mu Cauldroni korral, kus tal tuleb käima panna ka terve hulk vajalikke, seansimällu jäetud asju, kulub selleks veel täiendavalt aega.

Lõpetuseks olgu ka ära mainitud valik süsteemi komponentide versioone:
  • kernel 3.3.1
  • glibc 2.14.1
  • KDE 4.8.2
  • GNOME 3.4
  • MariaDB 5.5 (varasema mysql'i asendus)
  • Postgresql 8.4, 9.0 ja 9.1 (igale maitsele niisiis)
  • Firefox 10.0
  • LibreOffice 3.5.2

Uudise allikas: artikkel Mageia ajaveebis
Väljalaskemärkmed Mageia wikis
Artikkel Softpedias, mis sisaldab ka nii GNOME kui ka KDE töökeskkonna visuaalset ülevaadet

No comments:

Post a Comment