15.10.12

Pühabased mõtted

Nagu ikka pühapäeviti, oli tänase päeva suurim ja tähelepanu vääriv sündmus ja üritus traditsiooniline külaskäik ema ja ta poiss-sõbra juurde. Mis samamoodi traditsiooniliselt tähendas korralikku kõhutäit. sealhulgas alati armsat omletiampsu, ja enam-vähem sama korralikku peatäit - enam-vähem seepärast, et täna hoolitses selle viimase eest kõigest üks ristsõnavihik.

See-eest sain aga ema aidata nii-ütelda suguvõsauuringutes. Täpsemalt oli ta kirja pannud loo enda isa, niisiis minu vanaisa kohta, keda mul küll õieti mälus pole, kuivõrd suri ta juba siis, kui ma vaevalt üle neljanda eluaasta lävepaku olin tatsanud (ja ma pole üldse kindel, kas see mingi hägune mälupilt on ikka temast ...). Aga mäletamist vanaisa muidugi väärib, lõppeks ikkagi viiekordne Eesti meister tõstmises (mida ei ole muidugi palju, aga ka mitte sugugi vähe) ja oleks tal sõiduraha olnud, siis oleks saanud isegi ära kasutada kutse Berliini olümpiamängudele (sel ajal oli ta nähtavasti oma parimas vormis üldse) ... Igatahes kena jutu oli ema kokku kirja pannud, millest suurt osa ma küll põhijoontes juba varem teadsin, aga milles oli õige mitu sellist pisiasja, millest mul aimugi polnud, aga mida ometi oli hinge kosutav ja meeli ülendav (või noh, kui asi puudutas 1940. aasta järgset aega, siis tegelikult küll ka omajagu rusuv ja masendav) teada saada.

Ülejäänud osas möödus päev endiselt vaba tarkvara ehk täpsemalt KDE tõlkimise tähe all. Ja nüüd võib küll öelda, et kuigi ma tänagi veel lõpule ei jõudnud, on kõigi seni tõlkimata olnud rakenduste kasutajaliides kui mitte täielikult, siis vähemalt põhiliselt ära tõlgitud. Viimane suur proovikivi oli finantsrakendus Skrooge (tõlget võib näha siin), mis täna valmis sai. Nüüd on veel ainult mõningate üksikute, küll raskete, aga siiski juba vähemal või suuremal määral tõlgitud rakenduste lõpuni viimistlemine jäänud.

Täna nägi ka ilmavalgust tulevase Mageia 3 teine alfaväljalase. Kuigi ma selle mõtte välja käisin, esimese alfaväljalaske järelekatsumiseni ma ei jõudnudki, nüüd siiski proovin arvatavasti paari päeva pärast selle teise oma silmaga üle vaadata, et siis ka siin ajaveebis sellest teadust anda - sest mõningaid tutvustamist väärivaid üksikasju tundub olevat.

Loetud: Akadeemia 10/2012
Vaadatud: Kelgukoerad (Kanal2), Faktuaalne kaamera (TV3), ENSV (ETV)

Tarkvaratõlked: KDE arendusharu

No comments:

Post a Comment