17.10.12

Teisibased mõtted

Peaaegu kindlasti oli täna eelviimane päev, mille ma KDE tõlkimise kallal veetsin. Jäänud olid, nagu ma ütlesin, mu jaoks rasked rakendused, mis osaliselt olid küll tõlgitud juba, aga milles oli veel muret tekitavalt palju puudujääke. Ma miskipärast arvasin, et sellised madal- või süvataseme asjad nagu kõvaketta tervist kontrolliva S.M.A.R.T. parameetrid või mälulekkeid kontrolliva Valgrindi teated on keerulised, aga selgus, et selliste asjade kohta on natuke ka eesti keeles kirjutatud - ja lõpuks nad nii keeruliseks ei osutunudki. (Kuigi jah, ma olen üsna kindel, et veel mõni tähelepanelik silmapaar avastaks sealt kindlasti kui mitte just midagi otse valet, siis ikka midagi sellist, mida saaks paremini või täpsemalt öelda ...) Nii et nüüd on vaid paarsada stringi veel jäänud, aga need on ka tõesti rasked, minu jaoks vähemalt: videotöötluse rakendus Kdenlive (ja eriti selle kõikvõimalikud efektid, kus kohtab ikka väga eripärast kõnepruuki ja kummalisi väljendeid) ning MIDI failidega majandav Kmid. Mõlemad sellised ehedad tundmatus kohas vette hüppamised, kusjuures pole isegi teada, kas ikka vesi on sisse lastud ... Aga noh, üks päev veel nende peale ja siis löön ma KDE rakenduste kasutajaliidese tõlkimise lukku, olgugi et mõned stringid, nii kümmekond, jääb nagunii edasiseks selitamiseks - need nõuavad pigem konsulteerimist teiste tõlkijate ja võib-olla isegi arendajatega (osad on mu meelest praegusel kujul peaaegu tõlkimatud, selleks peaks koodi muutma, et nad mõistlikule kujule saada).

Selle eelviimase ponnistuse pakutud rahulolu kõrval pakkus pisukest rahulolu ka õhtupoolikult vaadatud MMi valiktsükli mäng Eesti ja Andorra jalgpallikoondise vahel. Rahulolu siis selles mõttes, et Eesti ikkagi võitis selle. Aga pisukest seepärast, et ehkki Andorra oli eeldatavalt ja oli ka reaalses mängus selgelt nõrgem, kohe palju nõrgem, logises Eesti koondise mäng ikka kohe peagu igast servast, kust vähegi rebeneda sai ... Ja polnud isegi sugugi välistatud teistsugune tulemus: heal juhul oleksid andorralased võinud Eestile väravagi lüüa, veel usutavam oleks olnud see, et eestlased kogu oma ülekaalust hoolimata ei suudagi seda mingil moel realiseerida ... Kurb. Isegi raske oli öelda, mis õieti viga oli, aga igatahes kokkumäng ei tahtnud kuidagi sujuda. Andorra vastu sai ka niimoodi, aga kui mõelda järgmiste kohtumiste peale alagrupi tugevamatega, kelle käest juba mõnusad koslepid seljataga, siis ...

Ahjaa, ja eilse Kirjanike Liidu 90. aastapäeva tähistamise jutu jätkuks: täna ilmus siis ka liidu esimehe Sinijärve Karl-Martini kõne, millest ma nii soojalt kõnelesin, elektroonilisse avalikku tarbimisse ERRi vahendusel. Nojah, kui aus olla, siis avaldatud kõne ette luges ta ka maha presidendi tervituse "lugevalt rahvalt" "kirjutavale rahvale", mida selles siinosutatud versioonis ära pole mainitud ja mis samuti oli päris kenasti sõnastatud.


Loetud: Akadeemia 10/2012
Vaadatud: Ärapanija (Kanal2), Välisilm (ETV), jalgpalli MMi valikmäng Andorra-Eesti (ETV2), Süvahavva (Kanal2), Elavad surnud (FOX)

Tarkvaratõlked: KDE arendusharu

No comments:

Post a Comment