24.9.09

Kolmabased mõtted

Täna jätkus eriliste päevade rida - formaalselt, kuupäeva järgi on see ju mu sünnipäev. Mida tõestas nii see, et ehkki ma panin mobiili helisema kella üheks, ärkasin ikkagi 12 ehk punktipealt ajal, mil ma väidetavalt olevat esmakordselt pea välja pistnud ja maailma uudistama asunud. Ei tulnud kaua oodata, kui kõlas ka esimene telefonikõlin ja õnnitlused. Õnneks suurem osa inimesi ei vaevunud telefonitoru võtma ja piirdusid kirjaliku pöördumisega. Aga päris palju oli neid - sotsiaalvõrgustikes osalemisel on oma plussid :-)

Võtsin täna ette ka ühe asja, mille üle ma olin tükk aega mõtelnud ja mille osas isegi veel praegu teatavad kahtlused valitsevad. Aga igatahes on tegu nüüd tehtud, nii et kahetseda pole enam miskit. Tegu ise oli siis sellise riistapuu hankimine, mida võiks hõlpsalt igale poole kaasa võtta ja mis võimaldaks vajaduse korral ka tööd teha. Mõtted igasuguste nutitelefonide ja pihuarvutite ja muu sellise poole likvideerisin ma eos, sest need on mu meelest äärmiselt ebamugavad asjad. Mulle ei meeldi isegi SMS-e kirjutada ja isegi kui need tillukesed asjad pakuvad n-ö täisklaviatuuri või miskit, siis on nad ikka kohutavalt kehvasti käsitsetavad, vähemalt nii kõlab minu arvamus. Klassikalist sülearvutit ma ka väga ei tahtnud, see on selline suur kobakas kaasas tassida, Aga õnneks on tänapäeval olemas ka sellised asjad, mida kutsutakse pisisülearvutiteks või netbookideks või veel mõne toreda nimega. Ja sellise ma siis täna hankisingi.

Eelkõige klaviatuurile mõeldes (ma olen ju ikka läbi ja lõhki kirjainimene :-) ) langes valik Lenovo Ideapad S10e peale. Natuke sai teist kohe ka proovida. Põhimõtteliselt nagu sülearvuti ikka, ainult et oluliselt väiksem, võib võrrelda ütleme tsipa suuremas formaadis raamatuga, seda nii mõõtmetelt kui raskuselt. Eks see väiksus natuke problemaatiline on, aga esimesed proovimised näitasid, et üldiselt tuleb toime küll: klahvid on siiski piisavalt suured, mu meelest enam-vähem sama, mis tavalisel autonoomsel klaviatuuril, ainult et tihedamalt paigutatud, nii et hoolikam tuleb olla nende klõbistamisel. Üldiselt paistab, et nii riist- kui tarkvara on asine (muidugi omade täiendustega, mida ma kohe peale lasksin) ja loodetavasti täidab ta juba lähipäevil need ülesanded, mille täitmise huvides ma ostu just praegusele ajahetkele ajastasin.

Kõigele lisaks suurendas optimismi ka see, et mu väljaskäigu ajal valitses imehea ilm. Õieti, kui ma ärkasin, paistis päike (ehkki mulle kinnitati ja võis ka hiljem vaatluse põhjal oletada, et enne seda oli olnud ilm samuti süngema ja niiskema tooniga), mis tuletas kangesti meelde juttu, mida mu sündimise kohta räägitakse: nimelt olevat lisaks sellele, et koos minuga sündis sügis, ka samal hetkel, pärast tormist ja pimedat hommikut, välja ilmunud päike. Tõenäoliselt see oligi põhjus, miks ma tookord karjuma hakkasin, kui meeldivast pimedusest järsku kohutava valguse kätte paisati... :-) Igatahes üle tüki aja õnnestus nii väljas käia, et ilm oli igati hea ja tore. No eks peabki olema, käes on ju sügis, mis on minu aastaaeg, ja nüüd peab päike peitu kobima, kui mina liikvel olen - erinevalt suvest ehk päikese valitsemisajast, kui pakkupugejaks olen mina...

Kõige selle kõrval jõudsin ka veidi tööd teha, nii et päev läks ka selles mõttes täie ette. Samuti võtsin sel ajal, kui ma uut nupstükki uurisin, ette oma põhiarvuti tarkvara uuendamise. Selle käigus tuli ette ka üks radikaalsem samm: nüüd on siis lõpuks KDE3 täielikult arvutist kadunud. Ega sellest õieti kahju ei oskagi tunda, ainuke asi, mida ma veel teataval määral kasutasin, oli tõlkimisrakendus KBabel, sedagi peamiselt selleks, et seal oli üsna mugav võimalus sooritada "toorest" tõlkimist, samuti tehtud asju otsekohe SVN- või CVS-hoidlasse sisse kanda. Esimene on ka KDE4 tõlkimisrakenduses Lokalize olemas, ehkki võib-olla mitte nii hästi teostatud ja mu meelest veidi lonkav ikka veel, aga see teine, jah, seda mu meelest ei ole või vähemalt ma ei ole osanud seda leida. Aga saab ju ka käsitsi uusi/muudetud faile sisse kanda, nii et väga hull see puudujääk ei ole - ma enamasti teen sissekandeid ju ühekorraga, mitte eraldi, nii et see väike lisaliigutus pole kuigi mainimisväärne. Ja puhtalt töötamise mõttes on Lokalize mu meelest etem. Nii et hüvasti KDE3!

Loetud: mitte muhvigi
Vaadatud: Kondid (TV3), Põgenemine (TV3), Kuritöö kodutänavas (Kanal2), Heroes (TV3)

2 comments:

  1. Miks sul seda läpakat just praegu vaja oli, tahaks ka teada?

    ReplyDelete
  2. No sa said ju nüüd teada, miks seda just praegu vaja oli :-) - isegi kui seda ei õnnestunud paraku eesmärgipäraselt kasutada...
    Aga eks ma leian talle kasutust rohkemgi. ära selle pärast muretse!

    ReplyDelete