26.9.09

Reedesed mõtted

Muidu tavaline tööpäev, aga mitme välja- ja sisseastega :-)
Sisseastete eest hoolitsesid noodsamused küttesüsteemi rekonstrueerijad, kes ikka veel majas tegutsevad (õnneks enam mitte väga aktiivse ja kõrvu hellitava puurimisega). Juba varahommikul ehk nii kella 13 paiku koputati uksele ja avaldati soovi siseneda. Tegevuse osas, mida nad ette võtsid, ma päris täpselt sotti ei saanud, aga igatahes nimetasid nad seda mu meelest survestamiseks. Minu napp aru lubas seda mõista umbes nii nagu tuntud hullarianekdoodis, et nüüd lasti basseini vesi ka sisse...

Möödus õige mitu tundi, kui taas kõlas koputus ja taas sooviti sisse tungida. Need olid mehed, keda ma õieti alles laupäevaks ootasin, aga kes olevat kiiremini oma asjadega teistes trepikodades valmis saanud ja otsustanud aina edasi tegutseda. Nende tegevuseks oli "küttekulujaoturi". Ka nende meeste töö oli kiire ja korralik. Ma esitasin küsimuse, mis jullad need õieti on, mis radiaatorite külge kinnitati, ja sain mõningase üllatusega mitmeminutilise äärmiselt põhjaliku vastuse, millest välja selitus peamiselt mõte, et need mõõdavad iga radiaatori küttekulu eraldi, mis peaks andma tubli rahalise kokkuhoiu, vähemalt siis, kui näiteks mõneks ajaks kodunt ära minna ja temperatuur maha keerata. Kui ma nüüd tõsiusklik vandenõuteoreetik oleks või vähemalt siiralt ja jäägitult mainitud teooriatesse usuks, siis ma muidugi arvaks, et juutide ülemaailmne vandenõu on järjega minuni jõudnud ja püüab mind salakavalalt mõjutades tasalülitada, sest andurid pidavat andmeid edastama raadiolainetega, need aga on ju tuntud viis mõistuse allutamiseks...

Nende kahe visiidi vahel võtsin veel ette pesumasina käitamise. Juba teist korda sel aastal - ilmselt olen ma tõesti vanaks jäänud, et nii palju pesemist vajavaid musti riideesemeid tekib... või siis vaeseks, et ei jõua endale enam nii palju rõivaid hankida, et saaks ainult kord aastas või paari aasta tagant pesemisega hakkama...

Pesumasina müttamise ajal sattusin lugema üht pikka, aga huvitavat artiklit raketitõrjesüsteemidest, mis peamiselt koondas tähelepanu selle minevikule, aga puudutas teataval määral ka praegust seisu. Seal oli muu hulgas huvitav fakt, mida ma varem polnud kuulnud või vähemalt tähele pannud: kui Bush-noorema ajal RTS taaselustati, kavandati see algselt Hiina vastu. Sellest pidi avalikkusele teatama Condoleezza Rice. Kõne oli ajastatud 2001. aasta 11. septembri õhtule... ja jäi mõistagi ära ning RTS-i suunitluski muutus oluliselt, pöördudes "paariariikide" vastu. Igatahes oli tegemist väga huvitava lugemisega.

Loetud: Tuna 1/2008, Vikerkaar 9/2009, Sirp 25.09.2009, Tuna 2/2008
Vaadatud: Kelgukoerad (Kanal2), NCIS: Kriminalistid (TV3), Kampf der Maschinen (RTL2)

No comments:

Post a Comment