13.9.09

Laubased mõtted

Tavaline tööpäev, millest pole palju kõnelda.

Iseäralikult kummastav oli näha Akadeemia uut numbrit kaitselaigulises "mundris". Tõsi, ajakirjas on varemgi ilmunud sõja- ja julgeolekuküsimustele pühendatud artikleid, aga mul ei tule meelde, et neile oleks pühendatud terve number. Nüüd on see siis teoks saanud. Ma ei leidnud ka kuskilt märget, et see oleks kellegi tellitud erinumber, nii et ju siis kultuuriinimesed on võtnud heaks anda nii ohtralt ruumi "julgeolekukultuurile". Mõningase erandina ei piirdunud ma seekord ainult puhkepauside ajal lugemisega, vaid tegin ka ühe veidi pikema kirjasõnna süüvimise, jõudes enam-vähem poole numbri peale välja. Üldiselt oli lugemist väärivaid artikleid küll (hmm, pealegi on osa kirjutajaid koolivennad või muidu tuttavad inimesed, mis kindlasti soodustab asja head vastuvõttu minu silmis :-) ). Eriti hea oli muidugi kuulsa ateenlaste ja meloslaste dialoogi tõlke ilmumine. Sellele tekstile on korduvalt ka eestikeelsetes sõnavõttudes ja kirjutistes viidatud, hea, et see siis ka ise lõpuks eesti keelde jõudis.

Mõningat tuska tekitas Delfis ühe loo kommentaaridest loetud nending "Olen aastaid kasutanuid Open Office ja loobusin eestikeelsest variandist mõni nädal peale selle installeerimist. Nii vigane ja totakas!" Neetud, ma olen lugenud OOo tõlkele teataval määral korrektuuri (ja isegi imetillukese osa tõlkinud) ja kasutan ka ise seda, nii et nukraks tegi sellise arvamuse kohtamine kindlasti. Jääb vaid loota, et see ei ole laialdaselt levinud arvamus, aga mine tea... (tegelikult oleks vahest kõrvu jõudnud, kui nurin väga laialdane oleks)

Loetud: Akadeemia 9/2009
Vaadatud: Maski poeg (Kanal2)

Ilmunud tõlked: Vello Vikerkaar. Värsked lubadused. Postimees, 12.09.2009

No comments:

Post a Comment