2.5.10

Laubased mõtted

Tavaline tööpäev. Käisin õhtupoolikul korraks läbi ilmselt suurimast kodukauplusest, Mustika Prismast, et nipet-näpet hankida ja sain seal iseäraliku elamuse. Olin just kassa juures lõpetamas, kui äkki küsiti, et kas ma Postimeest tahan. Väikese jahmatuse peale küsisin vastu, et kas saab tasuta. Ja selgus, et saabki! Nimelt siis, kui oled vähemalt 350 krooni eest ostnud, selgitas kassaneiu. Sellist võtet ei olnud ma Eesti kauplustes varem kohanud (kuigi see võib olla ka mu mitte nii väga sagedase sattumise tõttu sellistesse suurtesse poodidesse, kus ilmselt niisugune reklaaminipp võib isegi töötada). Eks ma siis võtsingi, kui lahkelt pakuti, pealegi ei ole ma ju paberil Postimeest ikka päris ammu ka näinud (tõsi, ema juures käies on mõnikord silma jäänud, aga ma ei suuda praegu meenutada, millal oli viimane kord, mil ma seda ka sirvisin...) Nojah, tegelikult oli see eilne leht, sest täna ju suure püha puhul midagi ei ilmunud, aga sel põhjusel oli ta ka laupäevane, kõigi vajalike lisadega ja puha. Leht ise jättis muidugi üpris haleda ja masendava mulje - formaalselt peaks ju olema tegemist päevalehega ja veel vist Eesti suurimaga, kui ma ei eksi, aga jättis rohkem kaubakataloogi mulje, umbes samasuguse nagu aeg-ajalt postkasti sattuvad Halensid või muud sellised... See tendents tundub olevat viimase kaheksa aastaga, pärast mu lahkumist Postimehest, aina süvenenud, kuigi ilmselt on nädalavahetuse leht ka veel eriliselt üle koormatud. Aga isegi kui reklaam ära võtta, jääb sisu ikka armetult vähe alles - minu meelest on nagunii tarbetute piltide osakaal veelgi kasvanud ja seda, mis ajalehest ajalehe teeb ehk siis teksti, ikka kahetsusväärselt napilt. 40 lehekülje peale oli mu meelest ainult üks sisulehekülg, mis koosnes valdavalt tekstist (AK esseekülg, kus oli Korvi Neeme päris kena mõtisklus ajakirjanduse ja ajakirjanike teemal, aga isegi sellele leheküljele oli mahutatud kaks suurt näolappi...)

Miskipärast tuli mulle kohe pähe äsja Ekspressist loetud kellegi Sundja Kadri kirjatükk, milles autor nentis, et ligilähedaselt sarnastel põhjustel loobus ta Delfi lugemisest. Nojah, mul on seevastu Delfi üks väheseid uudiseid sisaldavaid veebilehekülgi,mida ma järjekindlalt kord päevas väisan (peamiselt selleks, et, nagu ma juba varem olen kirjutanud, sooritada oma tagasihoidlikku meelsusuurimise tööd ja tutvuda mind huvitavatel teemadel kirjutatud artiklite kommentaaridega - kuigi võib ka öelda, et nende kvaliteet on aegamööda üha madalamaks jäänud ning valdavalt tegutsevad praegu seal kaht tüüpi kommentaatorid: esiteks ilmselge ajukahjustusega isikud, kes päevast päeva kopeerivad aina üht ja sama teksti ümber, parimal juhul seda veidi modifitseerides, ja siis teistpidi kahjustusega isikud, kelle ainuke eesmärk paistab olevat midagi "andekat" öelda või lihtsalt nii kõvasti, kui osatakse, "ära panna").

Tegelikult loen ma muidugi ka Eesti päevalehti ja veel paljusid meediaväljaandeid, aga ma leidsin juba õige paljude aastate eest, et sel eesmärgil internetis kolamas käia (või veel enam, paberväljaandeid tellida) on õige aeganõudev tegevus. Märksa etem on uudiste otsimise asemel lasta neil rahulikult koju kätte tulla - kusjuures ilma igasuguse reklaamita ja muu "blingita" - uudistevoogudena. Ma olen küll väikese hirmuvärinaga mõelnud, et mitmedki väljaanded võivad need varsti sulgeda - et nende kaudu reklaam iseenesest ei levi (sõltub muidugi voogude lugemiseks kasutatavast rakendusest, aga enamikul on võimalik siiski valida, kas näha automaatselt ainult pealkirja/päist või tervet artiklit, nagu see on veebilehel, siis ka koos nonde vilkuvate jubinatega...), ei too nad ilmselt ka õieti midagi sisse ja kuigi nende haldamine pole vähemalt mu meelest kuigi töö- ega ajamahukas, võib mõnel turundusgeeniusel, kes ju tänapäeval ajakirjanike asemel tegelikult ajalehti juhtima kipuvad, pähe tulla mõte niisugune tarbetu lisand likvideerida... Seni pole õnneks seda siiski juhtunud, isegi mitte nende väljaannete puhul, mis on muidu kas või veebis lugemiseks tasuliseks läinud (mõned neist pakuvad võimalust osta konkreetse artikli lugemise õigust, mis on mu meelest päris hea mõte, kuid paraku veel mitte nii väga levinud siin Ida-Euroopas, kus ilmub enamik väljaandeid, mida ma igapäevaselt tarbin). Igatahes ma leian, et oluliselt lihtsam, kiirem ja ülevaatlikum on näiteks iga tunni aja tagant heita pilk tellitud umbes 50 uudisvoo keskeltläbi 400 artikli pealkirjale/päisele (ja neist nii 392 kohe unustada ning ülejäänutele korraks pilk peale heita) kui kammida iga tunni aja tagant läbi kõik need 50 veebilehte... Õieti saaks seda ju ka tolle Delfi puhul teha, aga et mind huvitavad seal eelkõige just kommentaarid, mitte niivõrd uudised ise, siis on seda siiski mõttekam külastada just veebis.

Täna tuli ka ametlik teadaanne kaua ja suure hoolega küpsetatud arenduskeskkonna KDevelop4 ilmumise kohta. Et tarkvara arendamine on mulle äärmiselt võõras tegevust, siis ma ei hakanud selle kohta eraldi uudist tegema, aga et ma siiski tublisti vaeva nägin ja sellele eestikeelse tõlke valmis pusisin, tasub see siiski ära märkida. Niisiis, KDevelop4 on hetkel eelkõige C, C++ ja PHP keeles arendustegevuseks mõeldud rakendus või õigemini lausa keskkond, kui arvestada kõiki lisavõimalusi. Kui palju seda reaalselt siinkandis kasutatakse, eriti veel eestikeelse liidesega, ei ole mul ausalt öeldes aimu - vaevalt see kuigi suur number on, aga igal juhul on nüüd ta kõigile vabalt kasutada, kes vähegi soovivad. Huvilistele võib osutada ka ühe ekraanipiltide kogumi, kus on näha, mismoodi asjad käivad.


Loetud: S. Marriott, Haldjad
Vaadatud: Smallville (ETV), Vilde tee (TV3), Hävituspiloodid (Showtime)

No comments:

Post a Comment