18.11.13

Pühabased mõtted

Eilne päev lõppes muidugi toredalt, aga pahatihti tähendab see, et järgmine päev ei pruugi nii toredalt alata. Nagu tänane päev, mis algas vajadusega nii kiiresti, nagu turniks raskekaalulisem ja pisut kohmakas ahvike iga hetk katkema kippuvaid imepeeneid oksakesi ja liaanikesi mööda metsiku džungli kõrgemas kihis aina edasi ja kaugemale ja kõrgemale, eesti keelde panna üks tekst Diplomaatia hüvanguks. Valmis ma selle sain ja endale kõige hullem ei tundunudki, aga ega ma pole kindel, kas selle mittetundmise põhjus oli see, et tuligi suhtkoht korralikult välja, või hoopis see, et ma kangesti tahtsin seda uskuda ...

Igatahes mahtus päeva ka, nagu ikka, ema külastamine. Ilm oli mu pisut sumbuurse oleku jaoks täpselt paras, kuigi tõi tagantjärele pähe mõtte, et tänapäeva maailm on kuidagi maru hellikuks ja nunnutavaks muutunud. Mu meelest oli väljas selline mõnus lahe tuuleke, mis kosutab igati hinge ja värskendab füüsilist olemist, aga kõik muudkui rääkisid mingist tohutust tormist ... Nojah, ei saa vaielda, võis ju olla, et ma sattusin ringi liikuma just hetkil, mil see nii tugev polnud (ja isegi see, mida ma kogesin, oli selline, et merel näituseks oleks kindlasti hoolega lainet jälginud, eriti kui mõne mingil arusaamatul põhjusel maru levinud, aga kipaka "ühe jalaga" alusega ringi lasta), aga kui tuulekiirus ikka üle paarikümne meetri sekundis pole, siis ei saa ju ometi mingist tormist ega millestki rääkida, tundub mulle, siis on lihtsalt mõnus tuuleke.

Aga see selleks, ema juures käik tähendas, ikka traditsiooniliselt, üks kopsakat kõhutäit ja küllaltki korralikku peatäit, seda viimast siis, viimasest kahest päevast hoolimata, ikka ja ainult ristsõnade kujul. (Ja peab tunnistama, et MMi sudoku veel tükk aega hiljemgi.)

Loetud: Akadeemia 11/2013
Vaadatud: Ajavaod. Ärimehed: Vennad Wellnerid (ETV), ENSV (ETV), Wer ist Hanna? (Pro7), Hell (Pro7), Ronk (Kanal2), Süvahavva (Kanal2)

No comments:

Post a Comment