24.8.11

Teisibased mõtted

Tavaline tööpäev.

Täna avaldati ja kõneldi palju järjekordsest koolide edetabelist, riigieksamite tulemuste põhjal siis. Muidu ei vääriks see ehk tähelepanugi, aga ma täheldasin, et mu vana keskkool, toona Tartu 7. keskkool ja nüüd Tartu Karlova gümnaasium, oli suutnud ennast (taas?) etteotsa rebida just ajalootulemuste põhjal. Siis, kui mina seal õppisin (1987. aasta lend), tegutses seal kui mitte päris ainuke, siis üks väga vähestest ajalooklassidest (ajaloo süvaõpe, nagu seda tollal nimetati). Ma ei tea, kas praegu on sellest midagi alles jäänud või on kool ainult muusikakallakuga veel, aga igatahes paistab midagi toonasest vaimust alles olevat, kui vähemalt ajaloo osas vabariigis esirinnas suudetakse olla. Kena.

Ajalooga oli seotud teinegi tänane uudis, nimelt ulmekirjanduse ühe tähtsama auhinna Hugo väljaandmine, mille pälvis üpris tuntud kirjanik Connie Willis. Ja seda mitte ainult mulle niigi südamelähedase teema ajarändude, vaid lisaks veel teoste eest, kus peaosades just nimelt ajaloolased - tema käsitluses siis "väliajaloolased", kes luusivad ajas ringi, et "oma silmaga" näha, kuidas kunagi asjad on tegelikult olnud. Nagu kirjeldusest paistab, on see diptühhon ilmselt eriliselt südamelähedane brittidele, võttes ette nende vähemalt lähiajaloo ühe tähtsama etapi, aga usutavasti kõlbab see lugeda ka neile, kellele Briti saared või Teine maailmasõda natuke kaugemaks jääb. Aga ma siiski natuke veel kaalutlen, kas see ja mõned teised tema teosed endale samuti hankida või mitte... võib-olla oleks otsus lihtsam e-lugeri olemasolu puhul :-)

Loetud: Akadeemia 8/2011
Vaadatud. Kübersilmad (TV6)

No comments:

Post a Comment