8.2.11

Esmabased mõtted

Suhteliselt tavaline esmaspäev, see tähendab tarkvara tõlkimisele pühendatud päev, kuigi ma tundsin sedamööda, kuidas päev õhtusse hakkas vajuma, ennast aina kehvemini - ilmselt jälle mingi migreenihakatis, mis loodetavasti õnnestub välja magada. Võimalik küll, et sellele enesetunde muutumisele aitas kaasa ka üks küll mitte kuigi suur, aga see-eest väga kiiresti, soovide kohaselt vaid mõne tunniga tehtud tõlge Postimehe hüvanguks.
Kaks nädalat Mandriva kallal nokitsenud, otsustasin täna taas KDE käsile võtta. Ja seal sai ka üsna suur asi ära tehtud: üks hea, aga paraku anonüümne inimene (mis tähendab, et vähemalt esialgu jääb ametlikult au teenimatult minu nimele...) oli andnud korraliku panuse neisse tuska tekitavalt arusaamatutesse kiirsuhtlusrakenduse Kopete videoseadistustesse, tänu millele ma suutsin lõpuks saavutada ka selle, et vähemalt stabiilses harus on nüüd KDE taas täielikult tõlgitud (seal oli ka mõningaid muid asju vahepealse nädalatega jõudnud juurde tulla või muutuda, aga mainitud kaheksa stringi olid kahtlemata kõige olulisemad just oma raskuse tõttu). Arendusharus ma selle halveneva enesetunde tõttu väga palju teha ei jõudnud, ainult veidi rakenduste kasutajaliideste tõlkeid, dokumentatsiooni sedakorda üldse mitte, aga noh, õnneks on suur osa sellistest käsiraamatutest, mida inimesed vähemalt teoreetiliselt võiksid kasutada, juba tõlgitud (kuigi ma olen aru saanud, et sõltumata käsiraamatute kvaliteedist on nende kasutamine üks õige haruharv nähtus...), nii et eks see kannatab oodata, et nende muudega ka rajale saada.


Loetud: B. Lee Whorf, Keel, mõtlemine ning tegelikkus
Vaadatud: Kes seljatab Tallinna? (Tallinna TV), 100 sekundit (TV3), Begemot (TV6), Kaugel Maast (TV6)

Tarkvaratõlked:

No comments:

Post a Comment