19.2.11

Reedesed mõtted

Tänane päev algas meeldivas seltskonnas eilse Varraku aastapäevapeo jätkuna ning kulges sellisena mõnda aega, kuni karm reaalsus taas sisse murdis, sedakorda telefonikõnena ühelt Postimehe toimetajalt, soovi kujul asuda tegutsema minu põhialal elik tõlkijana. Millisele soovile ma ka vastu tulin ja et tõlgitav lugu kõneles absurdist, siis läks see mu konditsiooniga ka kenasti kokku (loodetavasti ei tulnud tõlge päris absurdne vähemalt...). Edasisest päevast pole miskit mõtestatut kõnelda.

Tänane Sirp oli taas üsna tühi. Või õigemini, esimesed viis lehekülge olid täis poliitilist filosoofiat ja muud sellist, mis oli üpris loetav, aga nähtavasti mu tänane konditsioon ei lasknud mul seda täiel rinnal nautida...

See-eest võib taas oma saba kergitamise kuulsusrikka tegevuse käigus ära märkida, et viimases ajalehes Raamat  on lugupeetav professor Selarti Anti võtnud arvustada "Jumala sõda". Eks tal oli see teos ilmselt juba ammugi loetud ja endamisi selgeks mõeldud, sestap on ka tema arvamused väga asjakohased (ja ka osutused tõlkija apsudele - nojah, üks märkus jäi mulle veidi arusaamatuks, aga see selleks).

Täna sattusin ühe Baasi arvustuse põhjal vähemalt pealtnäha väga vinge ulmesarja peale, mille eriliseks ja mulle väga südamelähedaseks kiiksuks on lisaks alternatiivajaloole kui sellisele see, et selles liiguvad ja vahetavad üsna vabalt kohti "reaalse elu" inimesed ja kirjanduskangelased. Sel Briti autori Jasper Fforde Thursday Nexti tegelaskuju läbi seotud sarjal on lausa oma veebilehekülgki (vahest kokkuvõtlikumalt saab küll lugeda Wikipediast). Igatahes äratas see piisavalt huvi, et panna mind klõpsama suurel punasel tellimisnupul...


Loetud: Akadeemia 2/2011
Vaadatud: NCIS: Kriminalistid (TV3), Spioonid (ETV), Unustuse liivad (TV3)

No comments:

Post a Comment