23.7.12

Pühabased mõtted

Tavaline tööpäev, millesse tõi vaheldusrikkust tavapärane külaskäik ema ja ta poiss-sõbra juurde, mis samamoodi tavapäraselt tähendas kopsakat kõhutäit ja mõnusat peatäit. Sedakorda hoolitses viimase eest muu hulgas ka Meistriristik oma tavapärases hääduses ehk kõvaduses ja huvitavuses. Lisaks tervele portsule jäätisesortidele, millest päris suurt osa, pean kurbdusega ja pea longus tunnistama, polnud isegi kuulnud,sain teada ühe uue huvitava sõna, nimelt "vanderu" (ehkki ma üritasin kuni viimse hetkeni sellesse mõistatusse vanderu asemele midagi muud ja mõistlikumat, näituseks vandenõud ära mahutada .. :-) ). Ristsõnu on ikka hea lahendada, sageli pudeneb mingeid uusi teadmusejuppe, millest mõni ehk isegi kuhugi kõrvade vahele või allapoole pidama jääb ...

Kuigi õieti mu jaoks juba eilne uudis, tuleb täna rääkida ka ühest isiklikust, kuidas öelda, saavutusest või elurajakese jõnksukohast. Ma ei ole küll kuigi lõimunud ülejäänud maailmaga (eeldusel muidugi, et see ikka olemas on, mis on omajagu kaheldav), mistõttu tuli mulle hiljutise KDE suurürituse Akademy ajal mõnevõrra üllatusena, kui mulle pakuti võimalust või õigemini lausa soovitati taotleda KDE e.V. liikmestaatust. Kes seda ei tea, siis KDE e.V. on Saksamaal registreeritud mittetulundusühing, mille peamine mõte on esindada KDEd kui kogukonda, mis ju loomu poolest on organiseerimatu ja sel moel "mitteametlik" kõikvõimalikes ametlikes suhetes. Jah, just pigem esindada, mitte juhtida, kuigi osaliselt võib juhtimisest, õieti küll rohkem suunamisest rääkida - vähemalt selles mõttes, et läbi KDE e.V. toimuvad ka mainitud Akademy ja muud kogukonnale tervikuna või selle väiksematele osadele mõeldud üritused (milleks ju on enamasti vaja mingi ametliku organisatsiooni olemasolu). Ma olin küll algul veidi kõhkleval seisukohal enda võimaliku kuulumise osas, aga inimene, kes mulle selle ettepaneku tegi, oskas veenev olla :-) Nojah, kui lühidalt öelda, siis põhjendus võiks umbes nii kõlada: oma KDE tõlkimisega, mis on vähemalt esimeses lähenduses peagi lõpule jõudmas, täidan ma KDE e.V. kui terviku ja selle liikmete kui üksikisikute üht olulisemat ülesannet, milleks on edendada KDE levikut. Ja eile õhtul jõudiski minuni teade, et piisav hulk seniseid liikmeid oli mu avalduse heaks kiitnud. Niisiis, Eesti Vabariigi ja Kirjanike Liidu tõlkijate sektsiooni järel juba kolmas formaliseeritud organisatsioon sessinatses maailmas, mille ametlik liige ma olen ... Eks seda muidugi paljuvõitu kipub olema, aga vahest käib veel siiski üle jõu ...


Loetud: Akadeemia 7/2012
Vaadatud: mitte muhvigi

No comments:

Post a Comment