18.4.10

Laubased mõtted

Tavaline tööpäev, mida katkestas mõneks ajaks ema külaskäik. Tohutu hea ja mõnus oli süüa meistri käega valmistatud õunapirukat - need katsetused,mida ma oskasin ette võtta, olid ikka selle kõrval armetud ja algajalikud... Lisaks tõi ta ka rohkelt ristsõnavihikuid, mis võttis samuti teatava osa ajast. Samuti tõi ta ühe mõningal määral märgilise tähendusega ajalehe, nimelt mu kodukandi nädalalehe Türi Rahvaleht viimase numbri. Kui ma seda teadet mõne aja eest lugema sattusin, siis mõtlesin, et äkki on tegemist aprillinaljaga, aga tundub paraku, et mitte. Nojah, õieti küll ei lõpeta see täielikult ilmumist, vaid teiseneb, vähemalt on nii lubatud, kuukirjaks ja paremate olude tekkides võib-olla isegi kunagi taas nädalakirjaks. Kuigi ma ei satu enam just väga tihedalt Türi kanti, on sealseid uudiseid siiski alati hea lugeda, midagi sellist tuttavlikku ja südant soojendavat.

Enne ema jõudis aga juba läbi astuda postikuller, sedakorda siis Eesti Päevalehe ülesandel, tolle uue "Eesti mälu" nime kandva sarja esimest (või õieti teist, kui lugeda esimeseks eraldi kätte toodud Krossi mälestusi) pakki kätte toimetama. Olgu siis ka siin ära nimetatud selle koostis:
2: A. Rei. Mälestusi tormiselt teelt
3: A. Haava. Mälestusi Laanekivi Manni lapsepõlvest
4: A. Hinnom. Suur heitlus. Mälestusi rahvusväeosade ajast ja Vabadussõjast
5: A. Rinne. Kui ma olin väiksekene. Laulud ja aastad. Ja kägu kukub raal...


Loetud: Akadeemia 4/2010
Vaadatud: Õnnistatud (TV11), Smallville (ETV), Vilde tee (TV3)

Ilmunud tõlked: Vello Vikerkaar: svammid (Postimees, 17.04.2010)

No comments:

Post a Comment