23.4.10

Neljabased mõtted

Suurelt osalt tavaline tööpäev, millest siiski teatava osa võttis paari loo tõlkimine Postimehele. Samuti kulus mõningane aeg üle tüki aja linnas käimisele. See käik ei läinud küll päris täie ette, sest kui ma olin lõpuks (jah, vahepeal on ilmselt ühistranspordi liikumist tõepoolest vähendatud, igatahes tundus neid kuidagi vähem ja harvemini liikuvat) linna jõudnud, selgus, et mu enda prioriteetide seas tähtsaim kohtumine jääb paraku toimumata. Sellest oli muidugi ääretult kahju, aga et ma olen juba selline multitegummees(TM), siis vähemalt teised asjad, mis rohkem must endast sõltusid, said korda aetud. Muu hulgas hõlmasid need raamatukauplusest läbiastumist ja ma ei saanud midagi parata, sealt pidi lisaks esmavajalikule ikka ka vähemalt ühe raamatu hankima. Ehkki mu õunalaar on selleks korraks põhimõtteliselt läbi, otsustasin siiski hankida teose nimetusega "Suur õunaraamat", sest kindel mis kindel on see, et sügise poole tuleb jälle silmitsi sattuda suuremate õunakogustega. Koju jõudes tegin küll vea ja hakkasin seda sirvima, mis nõudis lausa suure kausi toomist, et suust nõrguma hakkavat ilavoolu ära mahutada :-) paganama maitsvaid asju saab õuntest valmistada ikka! (noh, muidugi on selleks vaja ka neid paganama komponente, mida mul ju mõistagi ei ole, ja veel enam head õnne minusuguse köögikäpardi puhul, aga on päris kindel, et midagi ma millalgi järele proovin...)

Päris korraliku osa päevast võttis ka praegune NATO välisministrite kohtumine ja sellega nii või teisiti seotud asjad, peamiselt küll teles kajastatu vaatamise kaudu. See oli mõnevõrra hämmastav, aga väga tore, et ETV oli pidanud vajalikuks sellele nii suurt tähelepanu pöörata. Ja tuleb tunnistada, et Kaldre-Rannamäe tandem oli päris hea, kindlasti parem kui ükspuha kumb neist üksinda ja arvatavasti ka parem kui mõni muu võimalik meeskond.

Sattusin täna lugema üht õige iseäralikku uudislugu, milles väideti, nagu kavatsevat Venemaa peagi ametlikult tunnistada Eesti (või ka Balti riikide) okupeerimist. Nii olevat meie kohalikele venelastele väitnud Venemaa saatkonna ametnik. Putini algusaegade Balti-poliitika juhi Demurini sõnul olevat sellised "reeturlikud" meeleolud Venemaa ametkondades, eriti välisministeeriumis, lausa levinud. Kui uskumatult see ka kõlaks, ei saa seda muidugi ka välistada, ehkki mulle endale tundub usutavam Goble'i Pauli tõlgendus, et kuivõrd sellise süüdistuse käis välja siinsete "antifašistide" üks juht Reva Maksim, siis on pigem taotluseks saada Venemaa saatkonnalt või kõrgemaltki tasandilt hoopis selgesõnalise kinnitus, et midagi sellist kavas ei ole. Aga eks seda näeb, kas midagi järgneb või mitte.

Ahjaa, igahommikust interneti-raamatukaupluste ülevaatust tehes märkasin, et müügile on ilmunud üks mu tõlgitud raamat, viimane Osprey lahinguraamatute nelipakist, mis ilmus ülejäänud kolmest nii kohutavalt palju (umbes aasta aega) hiljem, et oli juba peaaegu ununenud :-)


Loetud: S. Marriott. Haldjad
Vaadatud: NATO välisministrid Tallinnas (ETV, ETV2), Aardekütt (TV11)

Ilmunud raamatud: P. Antill. Stalingrad 1942 (sari "Suured vastasseisud")

No comments:

Post a Comment