9.4.10

Neljabased mõtted

Tänasestki päevast võttis oma osa ära Diplomaatia hüvanguks tõlkimine ning teatavaks tehtud ähvarduste kohaselt ei ole homne päev palju parem. Nii et raamatutõlkimine seisukohalt on olnud selline lombakas nädal, paraku...

See-eest raamatute hankimise seisukohalt (nojah, järjekordsete, mis jäävad horisontaali elik ootama imeilusaid aegu, mil on aega neid lugeda...) oli tänane päev edukas, kui postikuller toimetas kenasti koju kätte pakikese SERK-ilt. Iseäralik oli, et toomise eel soovis ta teada mu vana aadressi - juba enam kui aasta aega elan ma küll samas majas, aga uuel tänaval :-) Tegelikult ei olnud see esimene kord, kus mu käest on seda päritud: inimestel on küll kenasti GPS-seadmed olemas, aga tarkvara neis on ikka endiselt vana (sest ma olen päris kindel, et selle enam kui aastaga on tänavanime muutus tarkvarra sisse jõudnud - igatahes on see juba ammust aega nii EOMAP-i kui ka REGIO võrgukaardil ja küllap siis ka GPS-seadmetele mõeldud tarkvaras). Aga olgu siis ka ära mainitud, mida head-paremat pakike sisaldas:

Mõned Mandriva aktivistid on ette võtnud nähtavasti tänuväärse töö luua korda ja selgust helidega tegelevates rakendustes ning on valmis teinud metapaketi task-sound-studio, mille paigaldamisel peaks kasutaja arvutisse paigaldatama ühtlasi vajalikud programmid ja rakendused helimaailmaga tegelemiseks - kui ma õigesti aru sain, siis võimalike valikutega sõltuvalt sellest, mida ja kuidas kasutajal peaks just vaja minema (helisalvestus, helitöötlus jne). Mind kui muusikakauget inimest jätab see küll suhteliselt külmaks, aga täiesti usutav, et leidub hulk neid, kellele niisugused asjad korda lähevad, sestap olgu siin ära toodud lingid nii ideed algatanud kirjale (mille alt leiab edasisi mõttearendusi) kui ka (esialgu küll ainult prantsuskeelsele) teemaleheküljele wikis. Esialgu on siis olemas mainitud metapakett, aga plaani kuulub ka spetsiaalse plaaditõmmise valmistamine, mille sisuks olekski siis helindusega tegelejatele spetsiifilisemalt vajalikud programmid ja rakendused.

Õhtupoolikul vaatasin mõningase tagantkihutamise peale Kanal2 uut saadet "See vist ongi armastus" ja osutus, et see polnud sugugi nii mahavisatud pooltund, kui ma olin peljanud. Õieti ega saade ise oma teemaga ja esinejatega väga suurt muljet ei jätnud - kui üldse, siis sai taas kord kinnitust stereotüüp, et eestlased pole üldiselt kuigi suured kõnelejad, vaid ikka rohkem sellised sissepoole pööratud tegelased, eriti kui asjad puudutavad isiklikumaid teemasid. Ja kuigi kõigil kolmel paaril oli oma eripärane lugu, olid need siiski laiemas laastus päris sarnased (ilmselt olekski olnud imestada, kui poleks olnud - lõppeks olid nad kõik inimesed ja inimestel käib see armastusevärk ikka üsna ühtmoodi... :-) ). Aga asi, miks ma seda üldse mainin, oli see, et mulle kohutavalt meeldis selle saate, kuidas öelda, disain või kujundus. Põhimõtteliselt istuvate peade juttu lõhkusid väga oskuslikult nii vahele lisatud kaadrid fotodest kui ka veel enam väga andekas ekraanigraafika, mis kenasti räägitavaga kokku jooksis ja vähemalt korra üle ekraani suriseva bussi kujul isegi kõnelejad varju jättis. See ei ole ilmselt küll sugugi originaalne võte, mul endalgi oleks samalaadseid võtteid nagu kuskilt meeles, aga selles saates jättis see äärmiselt sobiva ja väga sügava mulje kohe kindlasti. Ilmselt oli oma osa ka saadet vorminud samanimelisel laulul, mis isegi üllatuslikult sobis sinna väga hästi.


Loetud: Tuna 1/2010
Vaadatud: See vist ongi armastus (Kanal2), Kättemaksukontor (TV3)

No comments:

Post a Comment