12.7.10

Laubased mõtted

Tavaline tööpäev, millest oma osa võttis jalgpalli MM-i "väikese finaali" elik pronksimängu vaatamine. See mäng, milles vastakuti seisid Saksamaa ja Uruguay, oli tõeliselt hea ja nauditav enam-vähem algusest lõpuni. Mõnikord muutuvad pronksimängud omajagu igavaks, sest on selge, et üks meeskond või ka mõlemad on pettunud, et ei pääsenud (suurde) finaali, ja mängib sestap tujutult. Täna olid igatahes mõlemad täis tahet ennast näidata ja seda nad ka tegid. Saksamaa, keda ma ise olin arvanud potentsiaalseks tiitlivõitjaks, sai oma mängumassina, mille Hispaania oli poolfinaalis väga tõhusalt halvanud, taas suhteliselt korralikult käima ja lõpuks suutiski 3:2 võita. Samas mängis ka Uruguay väga tugevalt ja üks Forlani väravaid läheb kindlasti klassikaliste iluväravate sekka. Igatahes meeskonnale, kes finaalturniirile pääses vaid üle kivide ja kändude, oli see suur saavutus nii või teisiti - ja nii imelik, kui see ka ei tundu, oligi just Uruguay lõpuks turniiri parim Lõuna-Ameerika meeskond.

Hommikupoolikul astus korraks läbi Türi tädi, kes oli Tallinnasse huvireisile tulnud ja muu hulgas imetles ja kiitis mu remonditud vannituba. Aga olulisem oli mu seisukohalt ehk see, et ta tõi ka maasikaid kaasa, mida mul on sel aastal olnud väga vähe võimalust mekkida. Need olid natuke hapuka maitsega, aga et mul oli kodus parajasti vahukoort, sai kokku väga kena õhtune maiusroog, mida kenasti mekkida suurepärase jalgpalli kõrvale.

Samuti hommikupoolikult väisas mind postikuller, kes toimetas mulle kätte TEA entsüklopeedia järjekordse, viienda köite. Mõni aeg tagasi avaldati arvamust, et neil võib selle väljaandmine üldse katki jääda, aga vähemalt see köide ilmus ning ka järgmisi lubatakse endise innuga edasi. Isegi veel enam, väidetavalt on kirjastusel kavas välja anda plaanitust lausa kaks köidet rohkem, kuigi mul on kõrvust mööda lipsanud, kas need on lihtsalt aja edenemisest tingitud lisaköited vahepeal lisandunud materjaliga või midagi muud.

Viimase Akadeemia avaartikkel nõndanimetatud kurjadest konstantidest Jüri Saare sulest oli väga mõtlemapanev. Kurjad konstandid on siis teatavad arvud, mida mingi nähtuse kohta aina välja käiakse, ilma et neil tegelikult oleks mingit kuigivõrd põhjendatud alust. Seda, et väidetava HIV/aidsi epideemia arvud on kaheldavad, olin ma varemgi kuulnud, aga päris jahmatas, mil moel on saadud väidetavalt Eestist väljakaubitsevate naiste arv. Vähemalt selle artikli kohaselt ilmus see (suurusjärgus 500 aastas) esimest korda täiesti laest võetuna muidu ju päris kenas, kuigi praeguseks hingusele läinud ajakirjas Luup. Ja kui millalgi hiljem võeti ette uuring, siis selgus, et uuringu tellija pealesurumisel ei tohtinud väljauuritud arv jääda alla saja, sest siis oleks pidanud tellija omalt poolt pakkuma mõne seletuse nii drastilise vähenemise kohta, mida nad kuidagi ei soovinud... Sama mõtlemapanev oli see, et väidetav majanduskriisi aegne töötute arv 100 000 toodi käibele juba enne seda, kui kriis ise üldse algas... Igatahes pani see artikkel tublisti mõtlema ja ilmselt soodustab veelgi sügava umbusuga suhtumist kahtlaselt ümmargustesse arvudesse...


Loetud. Akadeemia 7/2010
Vaadatud: Merlini seiklused (ETV), JMM: Uruguay-Saksamaa (ETV)

No comments:

Post a Comment