25.7.10

Laubased mõtted

Täna oli selline heitlik päev, kus sai ära tehtud palju ja eimidagi... Algas päev vanainimeste ekspluateerimisega elik autoteenuse ärakasutamisega ning ühe praegu pakilisema probleemi lahendamisega, milleks oli uue korraliku arvuti hankimine selle praeguse hingevaakuva asemele. Kindlasti on ka teisi firmasid, aga mul on miskipärast just Ordiga kujunenud välja üsna usalduslik vahekord ja sestap ma sinna sammud seadsingi (või õigemini lasin suunata autorattad :-) ). Internetist vaadates oli mulle silma jäänud nende tillukeste mõõtmete ja suhteliselt vähese energiakuluga e-Home, kuid ma tahtsin siiski ise natuke poes ringi vaadata, et lõplik otsus langetada. See e-Home oligi armsalt tilluke ja sealjuures päris võimas, aga mõningase kaalumise järel leidsin siiski, et lisakulusid arvestades (sel ei ole näiteks nii-ütelda tavalisi hiire- ja klaviatuuriühendusi, vaid ainult USB-augud ja mul ei juhtu olema kodus ei USB-hiirt ega USB-klaviatuuri) ja mõningaid muid aspekte ka, tasuks siiski vaadata sellise tavalisema suurema lauaarvuti poole. Ja nii ma lõpuks valisingi Ordi Pulse, kenasti väga ümmarguse summa eest. Sealjuures tuleb ära tänada müüja Urmas Saarva, kes väga kannatlikult selgitas minusugusele juhmardile eri arvutite sarnasusi ja erinevusi ja muid vajalikke asju. Nüüd on siis üle pika aja jälle nii, et mul on korraga kodus kaks töötavat lauaarvutit, mitte üks surnud ja teine töötav, nii et ehk õnnestub sedakorda üleminek veidi hõlpsamalt.

Seejärel väisasime veel Järve keskust, kus vanainimesed tahtsid mööblipoodi külastada ja mina tegelikult ka, kuigi mitte sama. Aga ma käisin ka selles suures mööblipoes ja pidin järjekordselt nentima, et kuigi pood võib olla suur ja kaupa palju, ei pruugi seal olla asju, mis sulle vähegi korda läheksid... (vaatasin näiteks riidekappe ja köögilaudu, aga no ei olnud seal midagi, mis oleks meeldinud...). Minu siht oli üks väiksem, Skano nime kandev mööblipood, kus ma tahtsin oma silmaga kaeda, kuidas raamatuajakirjas lugu endale püsireklaami ostnud firma kuulsad Björkkvisti raamaturiiulid õieti välja näevad. Nojah, tuleb öelda, et väga ilus oli, tõesti väga ilus. No ja sama ilus oli ka hind muidugi... Ühe nende laudi eest saab juba paar või lausa kolm tavalist riiulit! (ehk siis üks Björkkvisti laudi võrdub, kui ma hetkel kodus ringi vaatan, 12-18 "tavalise" laudiga...) Aga paganama esinduslik siiski, nii et kui ma kunagi rikkaks saan, siis on küll tõenäoline, et ma vahetan oma senised lihtsakoelised riiulid sellise kena moodulikomplekti vastu välja.

Õhtupoolse aja kulutasin lisaks tõlke lõplikule viimistlemisele veel ristsõnadele, mida ema tänuväärselt järjekordselt tõi - kusjuures Kuma Kange taastas teataval määral usu tolle kontserni ristsõnadesse, aga kahju, et neil tõesti ainult see üks väljaanne on, mis vähegi pinget pakkuvaid ristsõnu ja mõistatusi avaldab (neil on vist tegelikult ka puhtalt mõistatuste väljaandeid, kus ilmuvad sudokud ja muud sellised ülesanded, aga ma mõtlen just sellist põhimõtteliselt ristsõnavihikut) -, ning kergele lugemisele. Niisiis, nauditav päev, mille muutis veel etemaks väga kena ilm: temperatuur jäi endiselt liiga kõrgeks, aga vihm ja muu selline tasakaalustas vähemalt teataval määral seda.


Loetud: S. Oksanen, Puhastus
Vaadatud: Merlini seiklused (ETV)

Ilmunud tõlked: Jelena Skulskaja: kuidas Eesti asub põhjast lõunasse (Postimees, 24.07.2010)

2 comments: