19.9.10

Laubased mõtted

Täiesti korralik poolik tööpäev. Poolikuks muutis selle asjaolu, et väisasin koos tädi (kes oli tulnud Tallinnasse igasugu asju ajama, eelkõige vist küll oma arvutiga seotud probleeme lahendama), ema ja tema poiss-sõbraga üht vahvat kodulähedast üritust, nimelt Kristiine sügislaata. Ilm oli ka õnneks jätkuvalt ilus elik päikesepaisteta (küll mitte laada väisamise ajal, aga omajagu hiljem, kui ma parajasti koju marssisin, hakkas isegi vihma sadama - no mida võib üks sügishing veel maailmalt tahta! :-) ). Ega see laat just väga suur ei olnud, kuigi ema kinnitusel, kes olevat seal ka eelmisel aastal käinud, oli selleaastane tublisti suurem igas mõttes. Aga omamoodi sürr oli astuda sellisest (ääre)linna miljööst väga ruraalse laada miljöösse, vaid paari sammuga olid nagu teises maailmas. Kõikvõimalikku kaupa jagus ka, mida kaeda ja isegi osta. Nii et igati vahvalt kulutatud paar tundi.

Seejärel liikusin ema ja ta poiss-sõbra juurde, kes soovisid kangesti lõunat pakkuda. Siis selgus ka, et mingil põhjusel soovisid nad asuda mulle kingitusi tegema - ma kahtlustan, et sel võib olla seos läheneva sünnipäevaga :-) Igatahes väga tore kink oli sealtsamast laadalt hangitud tassike, millel peal mu nimi, ja sellega kenasti kokku sobiv alus, millele on lisatud üks kahest mulle sobivast päikesemärgist.


Õhtupoole selgus, et suur osa neist, kes Mandriva raskuste tõttu töökoha kaotasid, ei olnud sugugi meelt heitnud, vaid otsustanud võtta asjad enda kätte ja luua praeguse Mandriva Linuxi baasil uue, juba kogukonna juhitava distributsiooni, mil nimeks Mageia. Kui vaadata nimesid, kes selle taha on koondunud, siis need on päris esinduslikud, vähemalt neile, kes on Mandrivaga kokku puutunud - sisuliselt on seal esindatud peaaegu kõik, kes on viimasel kümmekonnal aastal, mil mina Mandrivat tean, andnud suure, isegi väga suure panuse selle distro arengusse. Eks näis, kuidas Mandriva enda areng edasi läheb ja kuidas Mageia suudetakse käima panna (praeguste tunnete ja selle seltskonna juures ei tohiks alguse tegemine väga raske olla, ma usun), aga põhimõtteliselt on selline areng tervitatav. Ma leidsin, et ka mina võin kenasti oma panuse uue distributsiooni heaks anda, muidugi oma võimete piires, mis teisisõnu tähendab ka seal võimalikult hea eestinduse pakkumist - mis vähemalt esialgu ei tohiks olla raske, kuivõrd ilmselt võetakse Mandrivast lisaks tarkvarale üle ka tõlked, tõsisem "kahveldumine" jääb usutavasti tulevikku.

Õhtul jäi silme ette ka uudis, et mu koolitee algust sisustanud Laupa kooli hoones on nüüd lõpuks lõpetatud suur remont ja renoveerimine (kenasti piltidega varustatud uudis siin).Mul õnnestub loodetavasti juba lähiajal seda imetlema minna, sest peagi on seal kavas vilistlaste kokkutulek. Nojah, ma ju tegelikult väga vilistlane ei ole, sest lahkusin sealt kaks aastat enne lõpetamist, aga teisalt sai ikkagi kuus aastat seal koolipinki nühitud ja ka eelmine aasta klassikokkutulekul kokku lepitud, et seal kohtume, nii et ilmselt minek ees seisab...


Loetud: Akadeemia 9/2010
Vaadatud: Harry Potter ja Fööniksi ordu (Kanal2), Nais-sõdalane Sonja (Kanal2)

Ilmunud tõlked: Edward Lucas: eestlased ja tšilli (Postimees, 18.09.2010)

No comments:

Post a Comment