27.12.13

Neljabased mõtted

Tänane päev hakkas juba tavalisemate sekka liigituma, kuigi koduste toiduvarude ja nende hävitamise tungi järgi otsustades oli endiselt tegu selgelt jõuluga: ei ole vist teist aega, mis tooks koju nii palju ja nii tavalisest erinevaid toite ja värke ning ajendaks ühtlasi kõigi nendega korraga tegelema :-) Muu hulgas sain lõpuks ära maitsta ka enda valmistatud jäätise, mis nüüd, kus valmistamisaegne peavalu on möödas, ei tundunudki enam nii kaheldava väärtusega. Nojah, loomulikult oli mul natuke eriline katseeksemplar ka: valmistatud neljast sordist igaühest pisut - sest valmistamisanum oli just nii suur, et peolauda toimetatud vormidesse mahtus selle sisust enam-vähem täpselt 90 protsenti, nii et jäägid valasin kõik kokku ja seda jäägimassi ma nüüd siis meelalt sisse vohmisingi. Siiski olen ma endiselt kindel, et magususe osas ei ole ma ikka veel seda head tasakaalu leidnud: vähemalt mulle tundusid kõik sordid, nii palju kui neid eristada sai, pisut liiga magusad. See suhkruga ja suhkruta kondenspiima omavaheline ning eriti nende mõlema vahekord lisandiga on nii ääretult habras ja delikaatne ning pisikegi ebakõla mõjutab tugevasti lõplikku maitset. Aga eks tuleb loota, et harjutamine teeb kui mitte meistriks, siis vähemalt ehk kobavaks õpipoisiks või suisa kohmetuks selliks ikka ...

Loetud: Tuna 4/2013
Vaadatud: Alice Imedemaal (Tallinna TV), Unustamatu 2013 (Kanal2), Algus (Kanal2)

No comments:

Post a Comment