25.12.13

Teisibased ehk jõululaubased mõtted

Eks ta ju muidugi oleks võinud ellu äratada mitte küll kõige varasema (sest need olid ka lume poolest tõsiselt vaesestatud), aga sellise keskmise lapsepõlve aja mälestusi ning olla valge ja vaikselt langevate helbekeste ja tüseda punases vormirõivas mehemüraka ja kõige muu vastava atribuutikaga, selmet olla vihma tibutav, musta-pruunikas ja kena murueidetütrepärjaga haldjakesena kingisaajate nime välja hõikava vennatütrega, aga kui veeta jõululaupäev lähedaste inimeste ringis, ei ole õieti too väline väliste tunnuste nii või naa olemine üldse nii tähtis ja taandub kõige muu, sisemise ülevalguva rahu- ja rahulolutunde ees.

Millist, seda tunnet siis, mõistagi aitasud vaid süvendada ühelt poolt traditsiooniliselt lookas, vaevu koormale vastu pidav jõululaud (võib  - sest kes see teine ju ikka enda saba kergitab kui mitte ise - rõõmuga ära märkida, et kuigi mul oli eile korralik peavalu ja ma kahtlesin, kas mu nagunii napid, et mitte öelda täitsa olemata kokanduslikud võimed selle varjust üldse valla pääsevad, leidsid mu valmistatud, toda jõululauda veel enam looka ajavad kirju koer ja jäätis vähemalt sõnades, aga paistis, et ka suudes päris head vastuvõttu) ja iseenesest mõista ka õige mitu kingipakki igasugu vahvate ja lausa vajalike asjadega.

Viimaste, nende kinkide seas siis, olid domineerival positsioonil kaks liiki. Esiteks mõistagi raamatud, mis saavad ka allpool ära mainitud, aga teiseks tuleb nentida, et nähtavasti eelkõige Facebook, aga võib-olla ka mõned muud sotsiaalse suhtlemise kanalid toimivad eheda võrkturunduse keskkonnana: nähtavasti just seeläbi ja nende kaudu on jõudnud varasemast selgemalt kõigi mu tuttavate ja sugulaste ja kelleni iganes teadmine, et mul on omamoodi erisuhe öökullidega - ja nüüd oligi kingipakkidesse peitu pugenud, et siis mu ootusärevalt põksuva südame saatel ning teadmatusest ja sellega kaasnevast erutusest pisut värisevate käte all pakendikihi alt vabanedes silma ja vaimu ja hinge rõõmustada, õige paras hulk igasuguseid öökulle, olgu ripatsite või kettide või või tasside või suisa helisevate-kõlisevate kellukeste kujul. Mille üle ma otse loomulikult ainult rõõmustada võisin. Aga olgu siis pika jutu lühikeseks kokkuvõtteks ära mainitud ka kingipakkidesse poetatud raamatud:


Valik kodusest öökullistikust Issanda aasta kahe tuhande kolmeteistkümnenda jõulude ajal
(Pildi kvaliteet: täpselt esimesejõulupühapuhune)


Loetud: mitte muhvigi
Vaadatud: Vahva sõdur Švejk (Kanal2)

No comments:

Post a Comment