12.12.14

Neljabased mõtted

Tavaline tööpäev, mida mõnevõrra kärpis ühe artikli tõlkimine Postimehe hüvanguks. Kuid päeva alustas hoopis väljaskäik sihiga külastada iga-aastast Rahvusraamatukogus peetavat nõndanimetatud jõulunädala raamatusuurmüüki. Mulle jäi täna seal selline imelik tunne, nagu poleks vahepealset aastat õieti olnudki: justkui väga paljude kirjastuste-väljaandjate lettidel olid justkui nagu samad raamatud-väljaanded, mis eelmiselgi aastal, uusi oleks justkui nagu vaid näpuotsaga peale tulnud ... Aga võib-olla on see subjektiivne, võib-olla olen ise tähelepanematumaks muutunud, võib-olla olen suutnud vahepeal juba suure osa huvitavatest ja vajalikest raamatutest hankida, et see jõulumüük enam millegagi üllatada ei suuda? Või siis mõjutab mu arvamust see, et ma käisin laadal nädala sees, samal ajal kui vististi õige mitmed kirjastused eelistavad sinna ilmuda ainult laupäevaks? Mine tea ... Igatahes olgu ka siin ära mainitud need isendid, mis mu tähelepanu pälvisid ja õlale sedakorda sugugi väsitavalt ja raskelt mõjuvasse kotti ära mahtusid:





Päris õhtu tõi aga ühe vastiku ja sügavalt vapustava teate. Nii vapustava lausa, et kuigi ma ei taha sellest siin ei pikemalt ega lähemalt rääkida, ei saa ometi seda ka üldse mainimata jätta ...


Loetud: Oma Keel 2/2014
Vaadatud: Pilvede all (Kanal2), Ajavaod. Ärimehed: kaptenid ja reederid (ETV2), jalgpalliklubide maailmakarikas: Tétouani Maghreb - Auckland City (Eurosport2), Ida (ETV2)

No comments:

Post a Comment