2.11.10

Esmabased mõtted

Töö mõttes tavaline esmaspäev elik tarkvara tõlkimise päev, aga muidu ühe asja poolest väga eriline päev, millest lähemalt allpool. Tõlkimise osas oli tänane päev nüüd juba pikemat aega tavapäraselt KDE-le pühendatud. Veidi tegutsesin stabiilse haru kallal, viies sisse paar parandust, mille vajalikkusele oli tähelepanu osutanud Jaanus, ning nokitsedes veidi edasi nende paari viimase pooliku käsiraamatu kallal - mis, tuleb öelda, ei käinud eriti hoogsalt, mistõttu ma üsna kiiresti asusin arendusharu kallale. Seal see-eest tuli vunk täitsa sisse ja nii võib tänase järel öelda, et kasutajaliidese osas on õige vähe veel teha jäänud: tänasega sai ära peaaegu kogu kdepimi moodul, isegi need mobiilseadmetele mõeldud osad (kuigi nende osas valitseb mul veidi kahtlusi, sest kangesti tahaks füüsiliselt näha neid asju mõnes telefonis või milleski, et olla kindel, kas ikka asjad on õigesti tõlgitud saanud), nii et veel on teha mõned päris üksikud jupid ja et jäik stringide muutmise keeld on kas kohe ees või isegi juba käes, siis ei peaks seal ka palju enam ootamatuid tööhulki ette tulema, Mis omakorda tähendab, et ehk isegi juba järgmisel nädalal saan ka dokumentatsiooni kallale asuda. Ja et ühtekokku on KDE SC järgmise versiooni ilmumiseni (õigemini tõlkimise tähtajani küll) aega oma kaks kuud, siis võib-olla õnnestub seekord isegi väikest kvaliteedikontrolli teha veel - mida kindlasti on hädasti vaja, sest ikka ja jälle näen tõlkimise käigus isegi otseseid kirjavigu, rääkimata kohmakustest ja stiilijuhendist kõrvale kalduvatest vormilistest ebatäpsustest ja muust sellisest...

Nüüd selle erilise osa juurde. Ilmselt ma olen liiga vähe maganud või oli midagi muud lahti, aga juba mõnetunnise ärkveloleku järel hakkasin tundma, kuidas kibuvitsakroon pead pitsitab, ja see tuikamine muutus aina tugevamaks. Samas mingit sellist väsimustunnet ka ei olnud, et peaks kerra keerama ja puhkama, ja nii tuligi lõpuks meelde, et mul on kuskil sahtlis (pea)valurohtu. See vististi ibumaxi nime kandnud tabletike leevendas tõepoolest. Veidi järele mõeldes ja valust leevenenud ajurakke pingutades leidsin, et viimati kasutasin ma tableti abi 2007. aasta algupoolel, ilmselt kevad-talvel... Aga igatahes just selline päev, et sobib kalendrisse rist tõmmata - päev, mil ma võtsin tabletti! :-)

Vennaraas oli imetlemiseks üles riputanud järjekordse video oma ponnistustest, sedakorda sellest, kuidas tagasihoidlik 220 kg kätele tõuseb...

Sattusin täna lookese peale, kus ajakiri New Scientist oli palunud tähtsatel teadlastel arvamust avaldada, millised ulmeteosed nende arvates vääriksid klassika nimetust. Hoolimata oma ulmehuvist pidin kurbdusega tõdema, et üheksast loetud teosest olen ma ilmselt ainult ühte lugenud ja enamiku puhul ei öelnud isegi autori nimi ega pealkiri kohe mitte midagi... Tuleb nähtavasti oma lugemust laiendada ja süvendada... (nojah, see eeldab muidugi, et ma üldse millalgi saan sellesamuse "lugemusega" jälle tegelema hakata, aga see on juba omaette küsimus...)

Loetud: Lugu, sügis/talv 2010
Vaadatud: Tähevärav Atlantis (TV6), Välisilm (ETV), Kaks ja pool meest (Kanal2), Riigimehed (ETV), Kelgukoerad (Kanal2)

No comments:

Post a Comment