29.5.14

Kolmabased mõtted

Täna sain siis üle kahe, võiks lausa öelda, et peaaegu kahe ja poole aastase vahe järel taas sellise tähtsa dokustaadi nagu ID-kaart omanikuks. Õieti oleks võinud saada juba esmaspäeval, sest kuigi ma alles reedel taotlemas käisin, nagu hoolikad ajaveebilugejad mäletavad, sai see imekähku valmis, ent esmaspäeval tundus ilm veel jubesuvine olevat ja et kohe lubas paremaks muutumist, siis ma otsustasin õige pisut oodata. Täna ent olidki ideaalsed ilmatingimused käes: temperatuur seal 5 ja 10 plusskraadi vahel ning lisaks veel kena vihmake ka, just selline paras, mis pole enam seenevihm, aga veel mitte ka, kuidas öelda, pärisvihm, midagi sellist mõnusat vahepealset. Eks ma üritasin taas võimalikult vara minna, et võimalikku rahvarohkust vältida, aga kohale jõudsin ikka 11 paiku, mis on muidugi mu jaoks hirmmaru vara, aga ma kahtlustan, et mitte kõigi jaoks. See ent ei paistnud midagi tähendavat, sest ega rahvast palju ei olnud ning jäi mulje, et erinevalt dokumentide taotlejatest võetakse dokumentide kättesaajad kohe päris kohe ette: vaevalt olin saanud oma järjekorranumbri võtta, järeldusele jõuda, et paar inimest peaks eespool olema, ja maha istuda, kui tuli taas üles karata, et lae all plinkivast tulukesest juhindudes õige lauakese taga maanduda. Veel paar minutit ja käes ta mul oligi, see ID-kaart.

Kodus proovisin ka järele ID-kaardi töötamise internetis ja kuigi Firefoxiga tuli natuke mässata, täpsemalt lausa kaks korda taaskäivitada, enne kui see suvatses aru saada ja taibata, et masina taga asub ID-kaart, ei pakkunud seegi suuremaid üllatusi: kõik toimis nagu vaja. (Ehkki ma allkirja andmist otseselt ei proovinud, aga eesti.ee seda ometi juba sisselogimiseks miskipärast tahtis (kuidagi naljakas, et enne tahetakse PIN2 kui PIN1, aga ju sel mingi mõte siis on), nii et ilmselt töötab see ka mujal.)


Loetud: Akadeemia 5/2014
Vaadatud: Heeringas Veenuse õlal (Kanal2), Pilvede all (Kanal2), 37 päeva (ETV), Stepan Bandera. Sledõ na Maidane (RTR Planeta), Ingel või deemon (Sony Entertainment)

No comments:

Post a Comment