12.5.14

Pühabased mõtted

Nagu pühapäeviti ikka, seisis ka täna ees ema väisamine. Kohale jõudnuna selgus, et ema teadis midagi, mille mina olin täitsa ära unustanud, nimelt seda, et täna tähistatakse ülegalaktilist emadepäeva. Mis mind muidugi veidi kurvastas, sest selleks puhuks oleks ju võinud emale midagi mõnusat valmistada, kas või natuke jäätist. Aga noh, eks neid päevi tule veel, olgu nad siis eesliitega emade- või mitte. Igatahes muus mõttes oli pühapäev nagu tavaliselt kõige oma kõhtu hellitava nauditava toidukorraga ja sellele järgnenud võimsa peatäiega, seda viimast siis ikka ja mõistagi õige mitme ristsõnavihiku kujul, mida vahepealsete sõitude tõttu oli päris rohkelt kogunenud.

Ent selle kõrval sain ka pisut pilku heita kaugemasse minevikku, nii piltide kui ka esemete kujul. Nagu ma vist korra juba mainisin, on ühel Järvamaa spordientusiastil kavas vanaisa kui ühe Järvamaa spordiheerose mälestuseks korraldada tõstevõistlus. Mina ju vanaisa õieti ei mäleta, suri ta juba siis, kui ma olin vaevalt neljandasse eluaastasse jõudnud, aga ema oli nüüd selle mälestusürituse tarbeks kokku otsinud õige palju - nojah, nii palju kui neid muidugi säilinud on, tuleb mõistagi ja paraku lisada - fotosid vanaisa eri eluetappidest ning mitmesuguseid tallel hoitud esemeid, peamiselt võistlustelt auhinnaks saadud asju (jah, tänapäeval vist väga ei anta enam auhinnaks näiteks hõbelusikaid, mulle tundub, aga tollal küll). Mida oli mõnus silmitseda ja mõelda ajavoo kulule ja asjadele ...

Lisaks emale aitas mu tänast päeva sisustada ka Diplomaatia, kelle hüvanguks ma ühe artikli tõlkisin.


Loetud: mitte muhvigi
Vaadatud: Sofi Oksanen - kirjanikuks sündinud (ETV2), Doctor Who (BBC Entertainment), Emadepäev (Kanal12)

No comments:

Post a Comment