19.5.14

Pühabased mõtted

Nagu pühapäeviti ikka, oli tänasegi päeva tähtsündmus ema külastamine. Mitte et see oleks täna nii lihtne olnud: äkitselt oli kohale jõudnud räige kuumalaine, mis sugugi ei soodustanud kodunt väljaminekut (mitte et kodus endas higi ja hala vähe oleks olnud, mõistagi). Aga teekonna ma ette võtsin ja loomulikult ei pidanud ka kahetsema: vaeva räigest kuumusest aitas kenasti leevendada ema üle tüki aja jälle proovitud lasanje, mis sellest hoolimata, et ta oli sinna sisse pannud ka kurgitükikesi (mis - see tähendab kurk - on loodussaadus, mis mu meelest kõige parem on just värskelt ehk toorelt, siis ehk ka hapendatult, aga hautatult, nojah, mitte kõige etem), maitses imehästi ja viis meeleolu taas tublisti üles. Rääkimata kopsakale kõhutäiele järgnenud parajast peatäiest, seda siis ikka mõistagi ristsõnavihikute kujul.

Lisaks oli emal mõndagi pajatada eile genealoogiaseltsiga ette võetud reisist Ida-Virumaale, eriti Sinimägedes käigust, kus tema isagi ja mu vanaisa omal ajal pealetulvava punalaine vastu võitles. Mis tekitas ka endal huvi sinna rajatud muuseumisse kunagi minna. Peale selle oli ta mulle hankinud õige mitu raamatut, nii tollelt ringreisilt kui ka hiljem muuseumiööga seotult, aga jäägu nende nimetamine hilisemaks, sest ma ei tundnud end täna sugugi võimelisena seda hunnikut koju tassima ja sestap neid mul niiütelda ju veel ka pole.


Loetud: Vikerkaar 4-5/2014
Vaadatud: mitte muhvigi

No comments:

Post a Comment