16.5.14

Neljabased mõtted

Tänasele päevale mahutasin ühe väikese väljaskäigu. Nimelt oli mulle teab mis põhjustel saabunud kutse ilmuda Ojulandi Kristiina raamatuesitlusele ja mul polnud selle vastu midagi. (Kui nüüd selgitada, siis ma üldiselt poliitikute üritustel, isegi mitte raamatuüritustel, ei käi, aga seekord tegin erandi, sest Ojuland on mulle oma tegemistega üldiselt sümpaatse mulje jätnud, mida ma vaid üksikute poliitikute kohta võin öelda - ja ei, sellest ei tasu välja lugeda mingeid minu poliitilisi eelistusi, sest neid mul põhimõtteliselt pole.) Eks see pidanud ehk olema mõneti ka valimisüritus - kandideerib Ojuland ju nüüd küll juba üksikkandidaadina Euroopa Parlamenti -, aga õnneks ei kujunenud see mingiks selgeks agitatsiooniks, vaid rohkem oli juttu ikka raamatust endast, mis kujutab endast Ojulandi viimase kümne aasta artiklite ja sõnavõttude valimikku.

Üritusel oli ka Toome Koidu esituses muusikaline saade - väga kena lisandus muidu tavaliselt ikka vaid jutuvadaks kujunevale raamatuesitlusele. Mida samuti jagus, nagu ei saanud loomulikult mööda ka naiselike (või ka poliitiliste) edevusminutiteta, kui Ojuland tsiteeris oma raamatu tagakaaneltki leitavaid maailma nimekate poliitikategelaste kiidusõnu enda aadressil, aga noh, eks ole iga autor ja eriti veel poliitikas tegev autor edev, nii et seda ei tasu ehk väga pahaks pannagi. Seda enam, et kõike tasakaalustas kenasti samuse autori žest kinkida kõigile kohaletulnutele oma vastne raamat täiesti tasuta ning lisada sellele veel tänapäevalgi üsna vajalik tarbevahend pastapliiats, küll (valimis)reklaamiga kaetud, aga igal juhul hästi kirjutav ja hästi käes hoitavgi.

Et ma olin kord juba jälle raamatupoodi sattunud, ei suutnud ma muidugi end tagasi hoida ja nii laekusin koju lisaks esitletule veel nii mõnegi raamatuga, mis kõik olgu ka siin ära ja maha öeldud:




Loetud: Vikerkaar 4-5/2014
Vaadatud: Elas kord ... (Fox), The Americans (SAT1), Ingel või deemon (Sony Entertainment)

Ilmunud tõlked: Jean-Claude Juncker: Ukraina õppetunnid (Postimees, 15.05.2014)

No comments:

Post a Comment