5.5.09

Esmabased mõtted

Esmaspäevale kohaselt möödus see ikka tarkvara tõlkimise tähe all ja nagu enamasti, just KDE-d tõlkides. Suhteliselt vastik päev oli selles mõttes, et täna liigutati agaralt asju ühest moodulist teise, noja muidugi siis ka vastavaid tõlkefaile. Mitu korda tuli tarkvarahoidlast väljavõtet teha ja ikka tekkis mingeid jaburaid konflikte. Aga õnneks need olid siiski suhteliselt kergesti lahendatavad... Nojah, ma olen ju ka tõeline SVN-i guru ka: ma tean vist lausa oma viit käsku seal! ja üks neist on ka svn resolved :-)
Samas jagus lõbu ka nii et vähe polnud - nimelt võtsin ette sellise rakenduse nagu Kamala, mis tituleerib ennast astroloogiarakenduseks. See nõudis muidugi natuke süvenemist vastavasse (emakeelsesse) terminoloogiasse, mis ei tundunudki olevat kuigi keeruline. Aga muidugi kogu selle kammajaa lugemine oli tõeliselt "hingekosutav" :-) Tükk aega ei ole nii palju naerda saanud, kui lugedes, kui tõsine asi on ikka horoskoobi koostamine ja kuidas sellest ei sõltu mitte ainult iga inimese elu ja surm ja kõik, mis seal vahel, vaid lausa universumi enda saatus ja hea käekäik...
Nüüd on rakenduste poole pealt jäänud ainult kaks suuremat-olulisemat asja: KDevelop, mis juba ette teada valmistab palju peavalu, sest tarkvara arendamisega seotud sõnavara on eesti keeles paraku veel lapsekingadestki kaugel või vähemalt mulle nii tundub, ja siis Tellico ehk päris hea, hmm, kuidas öeldagi, oma hobikogude haldamise rakendus - mitte ainult raamatute (koduse raamatukogu), mis mulle kõige rohkem huvi pakub, vaid kas või veinikogu, mündikogu, margikogu ja teab veel mis kogude haldamiseks.
Kuskilt sain aru, et peagi hakatakse KDE raames arendama ka sellist armast kodust raamatupidamisrakendust nagu Skrooge. Mitte et mulle endale seda väga vaja läheks (ma eelistan raha ainult vastu võtta ja väljaminekute üle mitte arvet pidada - nii kipub teda kõige paremini kogunema... :-) ), aga ma olen aru saanud, et paljudele on see probleemiks, et pole vähegi korralikku rahaarvestuse rakendust. Võib-olla Skrooge suudab selle tühiku täita, loodan vähemalt.

No comments:

Post a Comment