10.12.09

Kolmabased mõtted

Kavandatud oli põhimõtteliselt tavaliseks tööpäevaks, aga sellest ei tulnud kohe mitte midagi välja, millest annab tunnistust ka see, et ma kirjutan seda sissekannet alles järgmisel päeval...

Niisiis, nagu ikka, kui miski kirves ripub juba kuskil ja lavaseinale on riputatud püss, siis peab see kirves ka langema ja pauk kõlama. Nii oligi. Kui eile sain tõrjuda ootamatu kiire tööpakkumise Varraku tõlkijate jõuluüritusel osalemisega, siis täna selle kordamise puhul mul enam seda head võimalust ei olnud ;-) Ja nii pidin ette võtma midagi, millega omal ajal ajakirjanikuna tegutsedes sai suhteliselt palju kokku puutuda, aga mida ma juba aastaid ei ole väga praktiseerinud: 115 ooo tähemärgisest materjalist teha tõlge-refereering nii umbes 20 000 tähemärgi ulatuses. Ja seda muidugi eelistatud tähtajaga eile... :-) Nojah, päris toime ma sellega ei tulnud, tegemine ulatus päris hilisesse öösse välja, nii et magama sain alles vastu varahommikut elik kella 8 paiku ning osa tegemist jäi veel isegi järgmisse päeva ja maht ulatus ka lõpuks 33 000 tähemärgini, aga tehtud ta sai. Kuigi hambaid krigistades, sest juba algne materjal oli nii ääretult tihe ja asjalik, et seda refereerida tundus lausa patuasi. Aga no kui on vaja, siis on vaja...

Võib-olla oleks küll ka jõudnud sama päevaga valmis, aga tegutsemist lükkas edasi üks algul kõhklevalt kokku lepitud, aga siis just eilsele maandunud üritus, nimelt Rahvusraamatukogus peetava raamatulaada külastamine. Ma väldin muidu nagu katku igasuguseid hulle päevi, tudish piipe, osturallisid ja muid kollaseid, punaseid ja rohelisi müügiüritusi, aga eks igal lambal pea oma oinapäev olema ja nii olengi ma enda shopping spree'ks valinud jõulueelse raamatulaada. Sel aastal oli küll see minu seisukohast veidi iseäralik: tavaliselt on nii, et kui ma olen parema tiiva läbi kamminud, siis vasakus tiivas tuleb juba hoolikalt rahakotti vaadata, et eelnevalt paika pandud eelarve piiridesse jääda, kuid sel aastal jäi 5000-lisest eelarvest isegi üle. Ju ma olen siis aasta jooksul korralikult osanud oma raamatukogu täiendada või on masu tõesti nii rängalt mõjunud, et kirjastustel pole jõulude eel enam jõudu palju uut turule paisata. Samas inimesi paistis olevat piisavalt palju ja mitte ainult uudistajaid, vaid ka ostjaid, nii et huvi raamatute vastu on kindlasti endiselt alles.

Aga olgu siis siin ka kirja pandud mu shopping spree tulemused omandatud raamatute kujul:
  • A. Silgailis. Läti leegion
  • J. Tõrvand. Võitlustest I maailmasõjas ja kindral Kornilovi väes
  • A. Kuperjanov. Julius Kuperjanovi kaaslasena Saksa okupatsioonist Paju lahinguni
  • R. Mallas. Sõdur Preisimaalt
  • Soomusrongide diviis Vabadussõjas
  • G. Agamben. Homo sacer. Suveräänne võim ja paljas elu
  • R. Pajusalu. Sõna ja tähendus
  • E. Sapir. Keel
  • Völsungite saaga
  • M. Solonin,. Katastroofi anatoomia. 22. juuni 1941
  • I. Põltsam-Jürjo. Liivimaa väikelinn Uus-Pärnu 16. sajandi esimesel poolel
  • V. Sorokin. Opritšniku päev
  • B. Tuchman. Kauge peegel
  • Sõnasse püütud minevik. In memorian Enn Tarvel
  • Suetonius. Keisrite elulood
  • N. Davies. Euroopa sõjas 1939-1945
  • Eestlane - sõdur
  • H. Ojalo. Rapa Nui
  • H.-U. Rudel. Lahingupäevik
  • H. Guderian. Ühe sõduri mälestused
  • T. Kusnets. Hundipäikese aeg
  • T. Kusnets. Hundipäikese aeg II
  • M. Kohn. Mongoolia läbi aegade
  • V. Lepassalu. Spioonimängud. Herman Simmi elu ja häving
  • A. Itskok. Kiiksuga jõulusalmid

Loetud: mitte muhvigi
Vaadatud: Kondid (TV3), Põgenemine (TV3), Heroes (TV3)

No comments:

Post a Comment