23.12.09

Teisibased mõtted

Põhimõtteliselt tavaline tööpäev, kuigi mitte otseselt tõlkimisega seotud. Nimelt võtsin siis ette toimetatud ja parandatud suurteose ülelugemise, et veel kord kaaluda, kas mõningaid asju saaks paremini tõlkida. Paranduste sissekandmine läks mahtu arvestades üllatavalt kiiresti: kaks kalendripäeva, sisuliselt aga üks päev (esimese teine ja teise esimene pool). Ka ülelugemine sujub küllaltki eduliselt, ehkki vist nii kiiresti hakkama ei saa. Ja nagu ikka, leiab ikka veel ka lihtsaid kirjavigu, esimese 100 lk kohta tervelt 6, mis olid ääretu nutikuse ja osavusega suutnud vältida nii mu enda kui ka keeletoimetaja pilku. Aga sisuliste muutuste vajalikkust ei ole ma seni osanud veel täheldada. Mis võib tähendada küll ka vaid seda, et ma olen ikka veel tekstis liiga kinni. Ah, kuidas mõnikord tahaks, et ka mulle oleks antud anne asju unustada! Aga ikka piisab vaid pilgu pealeheitmisest, kui tulevad kohe meelde ka kõik üksikasjad, millal ja kuidas ja miks see või teine lause sai just nii tõlgitud ja nii edasi. Selleks on ikka võõrast pilku vaja, nii et ma loodan ja kardan, et sisutoimetaja käest laekub käsikiri märksa punasemana... Samas - lugemine on mõnus tegevus, isegi kui on tegemist enda tõlgitud asjaga :-)

Marek Tamm oli Varraku raamatublogisse kirjutanud huvitava lookese eesti ilukirjanduse statistikast lõppeva aasta kohta. See mind ei üllatanud, et meeste osakaal on luuleraamatute seas naiste omast suurem, seda ma olen ka ise tähele pannud. Küll aga oli veidi üllatav, et umbes sama proportsioon on ka proosateoste seas. Puhtkogemuslikult on mul viimastel aastatel jäänud mulje, et naiste osakaal on tunduvalt suurem (ja järjepanu suurenemas), aga ju ma siis olen mingil põhjusel sattunud rohkem silmama naiste ja vähem meeste teoseid... :-) Igal juhul näitab see statistika kindlalt seda, et arvamused eesti kultuuri mandumisest ja viletsast seisust on üsna alusetud: kultuur, milles ilmub aastas paarsada või rohkemgi algupärast ilukirjandusteost, on kahtlemata väga elujõuline.


Loetud: C. Wilson. Pühapaikade atlas
Vaadatud: Teadmata kadunud (Kanal2), Angela pilk (TV3)

No comments:

Post a Comment