21.12.09

Pühabased mõtted

Tavaline tööpäev, mida katkestas ema külaskäik. Sai veidi arutatud eelseisvate pühadega seotud plaane ja midagi ka kokku lepitud. Nad olid täna mu pool tavalisest veidi kauem, väites, et soovivad kirikusse kontserdile minna. Pärast selgus, et polnud see mingi õige kontsert, vaid tund aega oligi keegi Koikson lõõritanud ja kõik. Nii vähese ajaga ei jõua ju tekkida isegi tunnet, et oled kuhugi üritusele jõudnud... Aga selle pikema siinviibimise ajal soovisid nad ka telerit vaadata, kus mingid suusatajad ägedalt vehkisid. Ma ei olnud pea aasta aega sellist nalja näinud, päris lõbus oli. Ühtlasi sai vanainimestele selgitatud, kuidas spordis asjad tegelikult käivad. Nad olid ikka kurvad, et Veerpalu nii kaugele jäi, aga ma võisin neid lohutada, et varsti läheb paremaks. Asi on ju selles, et eesti meestel on säilinud sellised vanad viisakuskombed, mis mujal maailmas võrdõiguslikkuse ja muude selliste siltide taha varjudes üldse on ära unustatud: no näiteks eesti mees ikka väga sageli annab ka tänapäeval naisterahvale teed, teeb ukse lahti ja laseb sisse või välja - tegevus, mille eest "poliitiliselt korrektses" maailmas parimal juhul sõimata saab, kui otse kohtusse ei kaevata... Aga eesti mehed on vanamoeliselt viisakad ja sellepärast nad ei olegi viimasel ajal võitnud, nüüd aga hakkavad taas pingutama, sest Šmigun on ju jälle tagasi võistlemas.
Tegelikult on see spordivärk ikka lihtne: piisas vaid vaadata korra ekraanile ja võis kohe ära öelda, mitmendaks eesti mehed tulevad. Tulidki. No Mae tuli koht kehvemaks, aga see jäi lubatud vea piiresse. Muidugi, Rehemaa vedas täiega alt - talle on ju kinnistatud võistlustel 52. koht, aga sedakorda hoopis katkestas vaene mees, kuigi võistlejaid oli piisavalt, et ta oleks selle kohta kätte saanud küll (ta peaks ju katkestama ikka siis, kui võistlejaid on vähem, et mitte asja eest, teist taga kõrget kohta saada...)

Arvutiga on endiselt jamasid. Selgus, et see viimane uuendamine siiski toda dbus-daemoni probleemi ei lahendanud ja õhtul tuli jälle töökeskkonnale taaskäivitus teha. Selle käigus uuendasin tarkvara, nii et Firefox taas töötab. Vahepeal olin kasutanud Chromiumit, millel pole ka väga viga ja mis välimuselt on isegi Firefoxist etem, aga millel on siiski kaks viga, mis kasutamist veidi pärsivad. Esimene on see, et lehekülge uuendades ei jäta Chromium meelde, kui lehekülge on näiteks allapoole keritud, ning värskendab nii, et taas on ees lehekülg ülaservast alates. Seda teeb Firefox paremini, jättes kenasti ka asukoha meelde. Teine viga on see, et uute kaartide avamisel olemasoleval kaardil paiknevale lingile klõpsates avatakse need vahetult selle kaardi järel, mitte kaardirea lõpus, nagu ma olen harjunud, lüües sel moel kenasti järjestatud jada segamini. Ja seda ei paista kuidagi saavat ka muuta... Tõsi, see viga on erinevalt varasemast nüüd viimases versioonis (mul praegu siis 3.6 Beta5) ka Firefoxil küljes. Ma väga loodan, et see on ajutine.
Aga muus osas tuleb ilmselt mõni päev oodata, kuni KDE 4.4 Beta2 üles jõuab - see dbus-daemoni viga, mille taga ma tugevasti kahtlustan akonadi nimelist muidu väga kena asja (tüüpiliselt tekib probleem nii, et kõigepealt muutuvad KMail ja Akregator maru aeglaseks ning siis top'i vaadates on näha, kuidas korraks võtab akonadi-server tubli portsu protsessorist enda alla ning seejärel teeb sedasama juba püsivalt dbus-daemon, mis muudab vähemalt kogu KDE sisuliselt ebafunktsionaalseks - isegi kui klõpsad, mõjub see nii minuti viie või kümne pärast alles... samal ajal näiteks OpenOffice'is või ka Firefoxis saab kenasti edasi töötada), ilmus koos KDE 4.4 Beta1-ga ja vahest läheb Beta2-ga minema - kui mitte, tuleb ilmselt taas veateade teha, ehkki ma pelgan, et sellest ei pruugi tingimata väga palju kasu olla, sest tõenäoliselt soovitatakse mul proovida uue kasutajaga, aga et too dbus-daemoni vea ilmnemine võtab nii ööpäeva või veidi rohkem aega, on mul tugevad kahtlused, et niisugust aega pole mul kuskilt võtta...

Õhtul vaatasin filmi "Kõuekärgatus". Õieti ma olen seda millalgi varem juba näinud, aga saksa pealt, ja nii otsustasin, nagu ikka paremate filmide puhul, vaadata ka eesti kanalilt, et näha, kuidas see on tõlgitud. Film ise, nagu öeldust võiks selge olla, on piisavalt hea, et seda teist korda vaadata - mitte vahest mingi tippteos, sest ainese pealt oleks saanud palju etemagi ekraaniteose valmistada (õigus on neil, kes panevad pahaks filmi eriefekte; eriti nõmeda mulje jättis suhteliselt lõpus esinenud vee-elukas, kes nii mõttetult aeglaselt tegutses, et igale rumalalegi oli selge, et midagi halba ei saagi juhtuda...), aga igal juhul ülevaatamiseks küllalt kobe. Tõlge aga valmistas tõsise pettumuse. Seda peaks vahest lindistuse pealt lausa üle vaatama, aga mu meelest olid päris paljud laused üldse tõlkimata. Ja seda mitte mõistetaval põhjusel, et subtiitrid läheksid sünkroonist välja või midagi, vaid n-ö täiesti tühja koha pealt: keegi kõneleb neli-viis lauset, mille kohta ilmub alla paar lauset, ees, vahel ja järel piisavalt pausi, et oleks võinud ka need ülejäänud laused kenasti ära mahtuda.

Nii et kui arvestada, et samuse filmi ajal avastasin ka selle, et KDE on tolle dbus-daemoni tõttu sisuliselt kokku jooksnud, siis polnud just hea õhtu... Eriti veel seetõttu, et isegi pika kalendri uurimise järel ja endaga tõsiselt aru pidades leidsin, et paari päeva eest mainitud tööpakkumist ei saa kuidagi vastu võtta, ehkki tahaks, tahaks küll... Tuli niisiis vastata: "Sellepärast peangi sõna otseses mõttes veritseva südamega teatama, et ma ei saa pakkumist vastu võtta, kuna olen praeguse seisuga hõivatud nii umbes 2011. aasta kevadeni"...

Loetud: C. Wilson. Pühapaikade atlas
Vaadatud: Kõuekärgatus (Kanal2)

No comments:

Post a Comment