17.1.10

Laubased mõtted

Tavaline tööpäev, mida katkestas mõneks ajaks ema külaskäik. Ma ei saanudki aru, miks ta just täna tahtis tulla, aga mine sa võta neid naesterahvaste tujusid kinni. Igatahes piparkoogitaigna peale tehtud pirukas, mille ta kaasa vedis, oli imemaitsev :-) Aga võib-olla läksidki tal päevad segi lihtsalt, sest viibinud veidi siin, jõudis ta ise ka järeldusele, et on laupäev ja järelikult tuleb telerist Rosamunde Pilcher ja järelikult on tal vaja kiiresti koju tagasi jõuda... Mine võta nüüd kinni...

Ühe SuperKuma ristsõnavihiku tõi ta siiski ka kaasa, nii et sai pärast nende lahkumist veidi kätt harjutatud, no ütleme, et järgmise nädala meistrivõistluste soojenduseks, kuigi muidugi ema oli seda päris hoolikalt täitnud, nii et mulle olid jäänud rohkem sellised keerukamad mõistatused ja ristsõnavormid, millega meistrivõistlusi silmas pidades suurt midagi pole peale hakata...

Mõnevõrra aega võttis ka veel ühe tõlke tegemine Postimehele - ja järg neist põhitöö välistest asjadest, mille tegemisega ma olen nõustunud, on veel ees... Õnneks ei ole need teised nii hirmsasti kiired, nii et võib rahulikult iga päev vaid ühe korraga ette võtta.

Tundub, et õnnestus Mandriva arendajaid piisavalt ärritada, et nad ühe kena uue "featuuri" valmis nikerdasid. Asi puudutab siis Mandriva turbetööriista msec, millel muu hulgas on võimalus lasta sooritatud kontrolli aruanne endale e-kirjaga saata. Kunagi ammu oli mul see võimalus kasutusel, aga mingil hetkel see lakkas, võimalik, et süsteemi uuesti peale pannes. Igatahes, kui nüüd mõne aja eest tuli Mandrivasse tööle uus inimene, kes võttis mseci uuendamise põhjalikult ette, proovisin uuesti seda võimalust kasutada, aga ei midagi. ühtegi kirja ei laekunud. Väikese uurimise peale selgus, et seda lihtsalt ei saadeta masinast minema. Veel natuke uurimist viitas sellele, et tegemist on ISP (minu puhul siis Starmani) piiranguga, millega takistatakse masinatest n-ö kahtlaste kirjade saatmist (mitte et ma väga hästi aru saaks, aga see turbearuanne saadetaks n-ö otse, ilma ISP e-posti teenuse vahenduseta või umbes nii). Kui ma selle peale veateate tegin, selgitati mulle, et mseci ülesanne ei ole hoolitseda selliste asjade eest - mis on ka täiesti õige tegelikult, sest selliseid piiranguid ei rakenda nähtavasti sugugi kõik teenusepakkujad ja üldiselt on sellised aruanded mõeldud ju süsteemiadministraatoritele, kes iseenesest peaksid teadma, kuidas masinaid nii seadistada, et need kirjad ikka teele läheksid ja kohale jõuaksid.

Aga igatahes, kui nüüd paari päeva eest üks inimene postiloendis kurtis mõningate mseci asjade üle ja arendajate poolt muu hulgas tuli soovitus kasutada seda e-kirjaga teavitamise võimalust, ei suutnud ma ennast tagasi hoida ja torkasin üsna sarkastiliselt vahele, et see on "julge soovitus" :-) Mingit otsest vastust mu vaheletorge ei saanud, küll aga ilmus juba järgmine päev msecile uus võimalus: erinevalt varasemast salvestatakse nüüd kogu teave, mis muidu kirjas leiduks, ka masinasse, kus sellega tutvuda saab (varem oli see muidugi ka olemas, aga mitme faili vahel ära jagatud, igaüks eri probleemide jaoks - nüüd on spetsiaalne fail just samasuguse teabega nagu kirjas).

Loetud: Diplomaatia 1/2010
Vaadatud: Kükloop (TV6), Peata Ratsaniku tagasitulek (Showtime)

No comments:

Post a Comment