22.5.12

Esmabased mõtted

Tavaline esmaspäev ehk vaba tarkvara tõlkimisele pühendatud päev. Tõsi, täna oli see tavalisest natuke lühem, eriti alguse poolt, sest eilne lõbu, lusti ja lillepeo päev jättis oma jälje - isegi kui ma olen vankumatult seisukohal, et päev lõpeb ja öö algab siis, kui ma magama lähen, ja järgmine päev saab alguse siis, kui ma ärkan, tuleb tunnistada, et tänane päev oli nähtavasti paljude jaoks juba vähemalt poole peal, kui algas minu öö ...

Igatahes tõlkimiseni ma siiski jõudsin ja nagu tavaks, möödus see KDE tähe all. Paari kuu pärast ilmuva KDE 4.9 jaoks on nüüd kõik tõlgitud, iseasi, et sinna võib stringe veel juurde pudeneda, aga loodetavasti mitte enam nii hirmus palju. Põhimõtteliselt on siis tõlkida jäänud veel portsjon playgroundi asju ning mõned extrageari kuuluvad rakendused (Kdenlive, Skrooge, simon), muidugi ka dokumentatsioon, mida ma ei ole arendusharus tükk aega rohkem puudutanud kui stabiilsest harust sünkroonimise abil.

Minu jaoks ennelõunat, teiste jaoks nähtavasti õhtupoolikut sisustas veel üks ootamatu külaline, kes vargsi uksele koputas ja siis end EMORi küsitlejana tutvustas. Veel sees püsiv konditsioon muutis mind muidugi äärmiselt lahkeks küsimustele vastama. Tegu oli siis Eurobaromeetri küsimustega, millele mul oli au ja õnn esimest korda elus vastata. Aga noh, peamine kallutav ajend oli mõistagi see, et juba eelnevalt öeldi, et me siis kingime teile pastaka ja hakkame nüüd vastama :-) Kuigi vend tõi mulle pastakaid terve suure paki, ei ütle ma neist kunagi ära - tarviline vara nii või teisiti. Mõned küsimused olid maru naljakad või naljakalt koostatud, näiteks see, mis päris, kas "pikas perspektiivis" muutub EL tugevamaks või mitte - on ju selge, et "pikas perspektiivis" hääbub nii EL kui ka kõik muud organisatsioonid, aga jah, paraku sellist vastusevarianti ei olnud ...

Loetud: Horisont 3/2012
Vaadatud: Doktor Who (Yle2), Välisilm (ETV), Meedium (Kanal2), Ärapanija (Kanal2)

Tarkvaratõlked: KDE arendusharu

No comments:

Post a Comment