21.7.09

Esmabased mõtted

Niisiis, KDE tõlkemaratoni viimane päev. Paraku mitte päris nii kena, kui lootsin ja oot'sin. Tublisti sai mängude käsiraamatuid küll edasi, aga kaugeltki mitte nii palju, kui oleks tahtnud. Laias laastus võib öelda, et ma lootsin jõuda vähemalt pooled ära, aga jõudsin ainult kolmandiku. Aeg on juba selline salakaval vennike, keda mõnikord tundub ilmlõpmata palju ja ohtralt olevat, aga teinekord pageb ta nii kiirel sammul, et igasugu Usainidki jääksid juba paari meetri peal lootusetult maha...
Siiski võib loota, et tänu sellele, et neid käsiraamatuid omal ajal enam-vähem ühe ropsuga uuendati ja sestap leidub neis palju korduvaid või vähemalt väga sarnaseid elemente, jõuab vahest nendega isegi järgneva kuu jooksul ehk enne 4.3.1 ilmumist valmis. Ja et tänu Lokalize mõnusale sünkroniseerimisvõimalusele saab stabiilses harus tehtu ka kohe arendusharru peegeldada, on tulevase 4.4 juures juba tunduvalt vähem tööd, seda siis just käsiraamatute osas (muidugi, arendusharus on ka igasugused "extrageari" asjad, nagu digiKam, Amarok ja muud sellised, rääkimata juba suhteliselt uuematest ja päris mahukate käsiraamatutega asjadest, nagu Krusader, Skrooge, KMyMoney, Tellico jms, mille kallal tuleb veel kõvasti vaeva).

Täna tuli koju Eesti Posti teabeleheke, milles oli üks rõõmustav ja üks tagasihoidlikult öeldes segaselt sõnastatud sõnum. Rõõmustav oli see, et pärast ärakolimist suhteliselt lähedalt suhteliselt kaugele kolib postkontor järgmisest kuust isegi veel lähemale, Magistrali keskusse. Ja ka lahtiolekuajad pikenevad või õigemini laienevad, vähemalt oli kirjas, et see hakkab lahti olema ka pühapäeviti, mis minu kui "tarbija" jaoks on kahtlemata tore.
Aga kirja teine pool tõi meelde Päevalehe viimase keelerubriiki, kus oli ettepanek võtta kasutusele uusi vahvaid sõnu murrete baasil. Njah, palju etem oleks tegelikult, kui inimesed oskaksid seniseidki sõnu niimoodi ritta seada, et mõte ikka selge oleks... Kui ma ei oleks varem lugenud Eesti Posti selgitusi selle nende uue korra kohta, siis võiks lause "Teie posti- või nimekasti aadressile saabunud saadetised väljastatakse pärast nimetatud postkontorite asukoha muutmist elukohajärgsest kandekeskusest" muuta murelikuks ja vahest ärevakski, sest mulle saabub pakke ikka suhteliselt tihti (laisa inimesena ei viitsi ma ju raamatupoodi minna, vaid külastan neid virtuaalselt ja lasen reaalselt endale koju saata :-) ).
Selle järel olid allpool küll kirjas need alternatiivsed kättesaamisvõimalused ja märge "Palun jälgige saadetise saabumise teatel olevat informatsiooni", aga ma ei oleks kindel, et need ja lubatav edaspidine teave pakiteadetel just asja selgemaks teevad, eriti vahest just vanematele inimestele, kelle hulk mu arusaamist mööda ei ole ka pärast pensionide maksmise süsteemi muutmist postkontoris kuigi palju vähenenud. Nojah, minu enda jaoks ei ole tegelikult ka erilist vahet, kus järel käia (otse koju toomine, nagu ma olen varemgi kirjutanud, on mu puhul suhteliselt keeruline, sest isegi kui ma alati ütlen, et mitte vajutada nupukesi fonolukul, mida ma ei ole lasknud endale paigaldada, vaid helistada telefonile, et saaksin pakitoojale vastu minna, kipub ikka tulemuseks olema hilisem süüdistava tooniga nending "aga teid ei olnud ju kodus"...), sest postkontor kolib Magistrali ja kandekeskus põhimõtteliselt selle kõrvale. Aga no eks vaatame, kuidas see süsteem siis tegelikus elus tööle hakkab.

Loetud: Akadeemia 4/2009
Vaadatud: Ürgaegne koletis (TV6), Flash Gordon (TV6), Pushing Daisies (Kanal2), Fringe (Pro7)

No comments:

Post a Comment