22.7.09

Teisibased mõtted

Täna erandkorras siis eilased mõtted kõigepealt :-) - sest eile olin nii väsinud, et täiesti teadlikult läksin juba suhteliselt varasel õhtupoolikul ehk poole ühe paiku teleri ette teadmisega, et pärast seda jään nagu lambuke magama. Ja nagu tavaliselt, ma ei eksinud :-)

Muidu oli eile taas tavaline tööpäev, vahest küll suhteliselt tagasihoidlikumate tulemustega kui tavaliselt just sellesamuse väsimuse pärast, mida peamiselt KDE tõlkemaraton tekitas. Õieti väsimus tulenes viimasest ööst, sest ma tahtsin eile veel poodi toidukraami hankima ka jõuda, mis tingis vaid paari tunni pikkuseks jäänud uneaja. Veidi hiljem küll selgus, et polekski olnud vaja nii väga rabelda, sest KDE 4.3 ilmumisaeg lükati - vähemalt osaliselt just tõlkijate pärast, sest veel viimasel ajal tuli suhteliselt palju selliseid uuendusi, mis tak tõlkeid mõjutasid, kas või see ühes varasemas postituses mainimist leidnud ilmateate värk - nädala võrra edasi ja eile nägi ilmavalgust RC3 ainult.

Arvutivärgiga oli eilne päev rohkemgi seotud. Kui olin hommikuks (või üleeile õhtuks, kuidas võtta :-) ) KDE tõlkimisega ühele poole saanud, leidsin, et võiks ka tarkvara taas uuendada. Paraku sattusin natuke valele hetkele, just sellele, kus eksisteeris viga, mis sundis X'i vähese töötamise järel taaskäivitust tegema - ja nii ma olingi üpris ärritunud, kui nii iga 10 minuti järel taas sisselogimisaken silme ees seisis. Ärrituse maandamiseks läksin siis magama ja kui ma paari tunni pärast üles tõusin, end veidi kasisin ja uuesti arvuti ette istusin, oligi parandus juba olemas, nii et rohkem pole ma enda tahtmata enam sisselogimisakent pidanud nägema. See on avatud lähtekoodiga tarkvara juures üks vahvamaid tunnusjooni, et kui ka mingi niisugune viga tekib, leidub peaaegu kindlasti kiiresti keegi, kes selle ka ära parandab või vähemalt mõne ajutise paiga tekitab, mis jamast üle aitab (sest mõnikord võib ju niisugune viga paljastada mingeid sügavamaid probleeme, mille korralik lahendamine nõuab veidi pikemat aega).

Nende pikemate ja sügavamate probleemide hulka kuulub minu kindlal veendumusel asjandus, mida nimetatakse PulseAudioks. Kõigi nende aastate vältel, mis ma olen Mandrivat kasutanud, ei ole veel nii palju jama ja muret heliga olnud kui pärast PulseAudio väljailmumist. Ma ei kahtle, et ideed selle taga võivad olla head ja suurepärasedki, aga nende praktiline teostamine on igatahes äärmiselt nigel. Helisüsteemiga majandamine ei pruugi ju olla väga lihtne (minu kesised teadmised ei võimalda rohkemat öelda), aga faktiks jääb, et enne PulseAudio ilmumist, vana head Alsat kasutades, ei tulnud ette sellist asja, et heli lihtsalt täielikult ära kaob. üldse ja kogu täiega. Mõnikord oli mõne rakendusega probleeme, mõnikord võis kuskil heli katkuda või aeglustuda või teab mis veel, aga igatahes sellist asja, et kogu arvuti täiesti tummaks jääb ja ka taaskäivitus ei aita, ei olnud. PulseAudio aga on seda suutnud lausa korduvalt teha. Mina lahendasin selle PulseAudio väljalülitamisega ja Alsa on igatahes oma töö seni korralikult ära teinud. Küll aga mõtlen ma murelikult nende peale, kes näiteks sügisel Mandriva uue väljalaske ilmudes selle paigaldavad: juba eelmistes väljalasetes oli PulseAudio vaikimisi sisse lülitatud ja ma kahtlen, et kõigist probleemidest hoolimata see ka sügisväljalaskes teisiti oleks. No loodame, et selleks ajaks on senised tõrked ja probleemid vähemalt mingigi lahenduse leidnud.

Igaks juhuks panen siia kirja ühe lahenduse, mis võib aidata PulseAudio kasutamisel heli kadumise probleemist üle saada (eeldused on siis Mandriva ja KDE töölaua kasutamine, teistes distributsioonides ja teiste töölaudadega võivad need asjad teisiti käia):

ava Mandriva juhtimiskeskus (menüüs "Arvuti seadistamine"), vali Riistvara, vali Heli seadistamine, vali Edasijõudnutele, klõpsa Helimikseri väärtuste lähtestamine; seejärel pane KMixiga taas paika vajalikud väärtused.

Aga tundub, et selline lahendus aitab parimal juhul seansi ajaks, s.t kahe taaskäivituse vahel. Ja ka siis võib, nagu mul viimastel nädalatel korduvalt juhtunud, mõne tunni pärast heli ikkagi lihtsalt ära kaduda. Mul on muidugi peal Mandriva arendusversioon, nii et probleemid on lausa eeldatavad, ja stabiilsetes versioonides loodetavasti nii suuri ja tõsiseid probleeme ei ole ega tule, aga nagu ma ütlesin, seda saab vaid loota...

Loetud: Akadeemia 4/2009
Vaadatud: Flash Gordon (TV6), Lahingulaev Galaktika (TV6), Naiste mõrvaklubi (TV3)

No comments:

Post a Comment