24.7.09

Neljabased mõtted

Tavaline tööpäev jälle, millest suurt midagi pole rääkida.

Postimees oli selle Sergei Metlevi arvamusavalduse ära avaldanud, mille ma eile tõlkisin. Päris kiiresti nende kohta :-) - mõnikord oota mõne tõlke avaldamist nigu kuldmuna... Üllatav, et kommentaarid selle kohta olid väga positiivsed, ilmselt on siis need, kes alati kõige ja kõigi kohta midagi halba leiavad öelda, kuidagi hooletud olnud... Või on siis administraatorid tublit tööd teinud, mine tea.

Varraku raamatublogis oli päris huvitav kirjatükk autogrammidest, õieti isegi kahes osas lausa (vastavalt esimene ja teine siis linkidena). Ma olen alati imestanud, miks inimesed ometi autogramme raamatutesse tahavad. Ma ise olen alati püüdnud hankida raamatuid võimalikult "ehedal" kujul, nii nagu nad trükipressi alt välja tulevad. Tõsi, mõned autogrammiga raamatud on mulgi kodus ja ära pole ma neid visanud, küll on aga see tekitanud vajaduse hankida kõrvale "puhas" eksemplar. Aga ilmselt on see mingi ainult mulle iseloomulik kiiks, sest suurem osa, keda ma tean, tahab väga näha autogramme - nad on isegi väga nõus olnud või suisa nõudnud, kui ma mõnda oma tõlgitud raamatut olen juhtunud neile kinkima, et ma ikka midagi sinna sisse kritseldaks. Ju see annab siis paljudele inimestele mingi lähedustunde või midagi, mulle aga tekitab see just vastupidi tunde, nagu oleks siis tegemist millegi võõraga, mida ma nagu enda omaks ei saa hästi pidada...

Loetud: Akadeemia 5/2009
Vaadatud: Lasko - Die Faust Gottes (RTL), Ristumine peateega (Kanal2), Menneisyydet salaisuudet (YLE2), Tähekütt (TV6)

No comments:

Post a Comment