30.6.12

Reedesed mõtted

Tavaline tööpäev, millest lõikas tubli tüki ära ühe rahvusvahelise ürituse eelmäng, millel minagi osalesin. Nimelt on homme Tallinnas algamas (ja kestmas terve nädala) KDE aasta suurim üritus Akademy (ilmselt kõigi nende suurte Linuxi konventide ja muu sellise järel ka üldse üks suuremaid vaba tarkvara üritusi) ja täna oli kavas nii-ütelda eelregistreerimine ehk siis registreeritud osalejate puhul linnukese tegemine nimekirjas nime taha, rinnasildi kättesaamine ning mõnus ajaveetmine. Toimus see kohas, kuhu ma varem ei olnud sattunud, kuigi mööda olin käinud: BayernBöhmen Keller. Korraldajate poolt oli lausa igale kirjapanijale ette nähtud kaks pisikest paksu paberi tükikest kirjaga Essen, mis, nagu selgus, olid mõlemad väärt 3 eurot ja millega sai siis leti ees uhkelt vehkida. Nojah, ei saa öelda, et hinnad seal keldris väga odavad oleksid, aga vist pole ka hirmkallid (ma tavaliselt hindu eriti ei vaata, sestap ei oska võrrelda), nii et neist kupongidest piisas kenasti näiteks kaheks korralikuks õlleks või õlleks ja õllekõrvaseks. Rahvast oli seal päris rohkelt, ma julgeks öelda, et kindlasti kümneid käis läbi selle paari tunni jooksul, mis ma seal viibisin - võib-olla oli arv isegi kolmekohaline, aga selle kohta mul täpsemad andmed puuduvad. Õhus lendles mõistagi palju KDE ja üldse tarkvarandusega või ka laiemalt IT-ga seotud sõnu ja fraase, aga peamiselt oli see siiski selline "sotsiaalne", tutvumisüritus. Häbelik nagu ma olen, ei saa ma öelda, et ma palju uusi tutvusi oleks sõlminud, aga mõne inimesega paar sõna sai siiski vahetatud. Küllap mu enda osalemine Akademyl jääb üsna napiks, esiteks kroonilise ajanappuse tõttu, aga teiseks ka sellepärast, et see on ikka traditsiooniliselt tugevasti tarkvaraarendajate kokkutulek, kus musugune arvutivõhik end üsna kohmetult tunneb. Tõsi, paar osaüritust siiski on, mis on seotud tõlkimisega ehk sellega, millest ma pisut siiski tean, ja neil on mul ka kavas viibida. Ning selle õhtu lõpetuseks kõlbab kenasti ühe Akademyle saabunu õllelõhnaline ja -maiguline sissevaade Tallinnasse, täpsemalt selle baaridesse ja õllevalikutesse:-)


Loetud: TM Kodu ja ehitus 7/2012
Vaadatud: Grace'i päästmine (TV3)

No comments:

Post a Comment