30.11.09

KDE muudab oma brändi

Eriti Linuxi maailmas tuntud töökeskkond KDE võttis lõppenud nädalal pärast enam kui aasta kestnud arutelusid ette otsustavad sammud oma kuvandi muutmiseks ja nii-öelda ümberbrändimiseks. Kui varem tuligi KDE-d tõlgendada kui "K töökeskkonda" (K Development Environment), siis nüüdsest enam KDE-d lahti ei kirjutata ja see hakkab lihtsalt tähendama kolmetähelise väljendi taha kogunenud rahvusvahelist kogukonda.

Täpsemalt sisaldab brändi muutmise plaan järgmisi punkte:
  • Kasutatakse lihtsalt väljendit KDE, ilma seda laiendamata
  • KDE tähendab ainult ja ainult kaht asja: a) kogukond, mis loob vaba tarkvara, b) tarkvara, mis on loodud selle kogukonna poolt
  • Varem üldiselt KDE-ks nimetatud tarkvara hakkab jagunema mitmeks allbrändiks:
  1. KDE töötsoone nimetatakse vastavalt KDE Plasma Desktop'iks ja KDE Plasma Netbook'iks
  2. Rakenduste loomisel kasutatavat tehnoloogiat nimetatakse KDE Platform'iks
  3. KDE rakendusi nimetatakse endiselt samamoodi (KDE Applications)
  • Toode, mida KDE välja annab ja mis praegu kannab nimetust "KDE 4.3", kujutab endast sisuliselt tarkvarakogu (töötsoonid, rakendused, platvorm), mistõttu juba järgmine väljalase tuleb nimetuse all "KDE Software Compilation 4.4"
Seda aitab vahest lahti mõtestada järgmine pilt:





Nagu pildilt näha, käib näiteks muusikamängija Amarok küll KDE rakenduste alla, aga et see kasutab omaette väljalasketsüklit, siis ei kuulu ta kompleksselt teatava perioodi tagant väljaantavasse KDE tarkvarakogusse. Samuti on näha, et võib leiduda ka selliseid allbrände, nagu pildil näidatud "KDE Edu" (mis koondab õpirakendusi) või ka näiteks KOffice - esimene neist kuulub KDE tarkvarakogusse, teine on samuti iseseisva arendus- ja väljalasketsükliga.

Kõik eelöeldu ei puuduta just kuigi palju tavalisi KDE kasutajaid selles mõttes, et usutavasti nad oma töölaual ei hakka midagi eriliselt uut nägema. Rohkem on see mõeldud just brändimiseksja seepärast võiks olla kasulik ka teada uue brändi sisu, et veebis või trükisõnas leiduvas reklaamtekstis või tutvustuses ära tunda, mis on mis.

Uudise allikas: Repositioning the KDE Brand

No comments:

Post a Comment